11 samochodów, które znikają na zawsze. Nie będzie dalszej produkcji tych modeli

11 samochodów, które znikają na zawsze. Nie będzie dalszej produkcji tych modeli

bmwgt

Podaj dalej

Ford S-Max, Galaxy i KA+

W dobie SUV-ów i crossoverów można już zapomnieć, że ludzie kupowali kiedyś vany i minivany. Obrazuje to decyzja Forda o wycofaniu z produkcji modeli Galaxy i S-Max. Pośrednio zniknie także model Mondeo, który przerodzi się w crossovera. Będzie to kolejna propozycja Forda dla miłośników tego typu pojazdów, bo jeszcze w tym roku zadebiutuje napompowana Puma. W przyszłym roku z rynku ma także zniknąć mały miejski samochód, jakim jest Ford KA+, którego wprowadzono do sprzedaży w 2016 r.

Opel Adam i Karl

A skoro mowa o małych miejskich samochodach, to warto wspomnieć o oszczędnościach w koncernie PSA, który ma zamiar wycofać ze sprzedaży dwa najmniejsze modele Opla – Karla i Adama. Mówi się, że produkcja samochodów w segmencie A staje się nieopłacalna, głównie przez zaostrzające się normy emisji spalin oraz zaawansowane systemy bezpieczeństwa. Przez to ceny małych miejskich samochodów rosną, a to właśnie niska cena miała być głównym wabikiem na klientów. Teraz najmniejszym autem w gamie Opla będzie model Corsa.

Jaguar XJ

Na koniec rzućmy jeszcze okiem na luksusową limuzynę Jaguara, która w obecnej odmianie (X351) produkowana była przez 10 lat. Futurystyczny wygląd tego modelu to prawdziwa ekstrawagancja, szczególnie, że Jaguar zerwał tutaj po raz pierwszy ze stosowaną od wieków stylizacją retro. Istnieje szansa, że pojawi się elektryczny następca dla tego modelu, ale na dzisiaj stan jest taki, że XJ kończy swój żywot.

Na koniec warto postawić pytanie: czy po którymkolwiek z powyższych samochodów przyjdzie nam zapłakać?

Samochody sportowe, które kiepsko się sprzedają. Kultowe modele mogą zniknąć z rynku

Strony:

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News