SEAT jest pierwszym producentem samochodów na świecie, który zintegruje ze swoimi pojazdami Shazam – jedną z najpopularniejszych aplikacji do odkrywania muzyki, z której korzysta ponad 300 milionów użytkowników.
Informację o partnerstwie, a także plany marki związane z rozwojem spółki XMOBA, ogłosił Luca de Meo, podczas Światowego Kongresu Technologii Mobilnych (MWC) w Barcelonie.
– Uczestnictwo w Kongresie nie tylko pozwala nam zaprezentować nasze najnowsze, przełomowe osiągnięcia technologiczne, ale także daje nam możliwość nawiązania cennych kontaktów i inspirowania się sukcesami firm, które są dla nas wzorcowe. To także czas, w którym urzeczywistniamy nasze plany w obszarze cyfryzacji – wyjaśnia Luca de Meo, prezes SEAT-a.
Shazam to popularna aplikacja, dzięki której miłośnicy muzyki mogą identyfikować tytuły i nazwy wykonawców zasłyszanych utworów. Dzięki integracji z SEAT-em, będzie to możliwe także podczas jazdy samochodem. W całkowicie bezpiecznych, niezakłócających prowadzenia pojazdu warunkach. To kolejny przykład działania producenta, który nieustannie oferuje swoim klientom spersonalizowane rozwiązania i nowe możliwości podczas jazdy.
Get ready for the future. Get ready for today. This is our Road to #EasyMobility #SEAT #MWC18 #FutureToday @GSMA #SEATcristobal #Shazam #AskAlexa pic.twitter.com/O0kNmgpX7P
— SEAT Official (@SEATofficial) February 26, 2018
– Dla wszystkich miłośników muzyki umiejętność rozpoznawania utworów będzie teraz na wyciągnięcie ręki. Integracja z Shazam to kolejne rozwiązanie, zaproponowane z myślą o bezpieczeństwie naszych klientów na drodze – zapewnia de Meo. Shazam zostanie zintegrowany z SEAT DriveApp dla Android Auto już w kwietniu.
XMOBA naprzeciw wyzwaniom mobilności
SEAT podczas MWC ogłosił, że utworzył nową spółkę zależną o nazwie XMOBA, aby inwestować, testować oraz wdrażać zaawansowane usługi mobilne. Jej zadaniem będzie m.in. śledzenie kluczowych trendów, prowadzenie projektów pilotażowych oraz testowanie nowych pomysłów i systemów, przed ich wdrożeniem do gamy modeli SEAT-a. XMOBA dołączy do Metropolis: Lab Barcelona lub CUPRA, nowej sportowej marki, która została niedawno wprowadzona na rynek. Firma będzie zarządzała Respiro, usługą z obszaru car sharingu, którą SEAT niedawno zakupił. W planach jest rozwinięcie działalności w rodzimej Hiszpanii, a dalej – w całej Europie. Pierwszą usługą, którą wdrożyła XMOBA jest justmoove, oferująca mobilne płatności. Kierowcy za pośrednictwem jednego systemu będą mogli wygodnie płacić za przejazdy, parkowanie, taksówki i usługi car sharing.
Stolica technologii 5G
Podczas MWC SEAT zapowiedział, że aktywnie włączy się w realizację ambitnego celu swojego rodzinnego miasta, Barcelony. Promowana przez rząd Katalonii i Radę Barcelońską inicjatywa ma na celu jej transformację w Europejskie Laboratorium 5G. Dlatego SEAT rozpocznie współpracę z podmiotami zaangażowanymi we wdrażanie technologii 5G do prototypu samochodu. Pierwsze testy nowego modelu na drogach Barcelony zaplanowane są na 2019 rok.
– Barcelona to piąte najbardziej innowacyjne europejskie miasto, trzynaste w światowym rankingu. Wierzymy, że jest miejscem, w którym inicjatywy z zakresu mobilności mają szczególny potencjał, a my ze swoimi aktywnymi działaniami chcemy je najlepiej wykorzystać i rozwinąć – zadeklarował de Meo. – Jednocześnie wdrażamy umowy o partnerstwie z Telefónica, aby zbadać korzyści płynące z technologii 5G dla connected cars – dodaje.
Epicentrum innowacji w Barcelonie
Podczas Światowego Kongresu Technologii Mobilnych SEAT zaprezentował również Leona Cristobal, który realizuje cel „zero wypadków” w mieście. Ten pojazd koncepcyjny, będący „aniołem stróżem”, który został entuzjastycznie przyjęty podczas ostatniej edycji Smart City Expo, wyposażono w ponad 15 asystentów bezpieczeństwa. Ich zadaniem jest ograniczenie głównych przyczyn wypadków drogowych, takich jak dekoncentracja, senność, nadmierna prędkość czy konsumpcja alkoholu.
Główne miejsce na stoisku SEAT-a zajął jednak imponujący symulator zapewniający 360-stopniową wizję przyszłości cyfryzacji, nad którą pracuje marka. Dzięki SEAT ID użytkownicy mogą skonfigurować tu swoją tożsamość i dostosować symulator do swojego profilu i potrzeb. Siedząc za kierownicą symulatora, odwiedzający odkryją, jak będzie wyglądać prowadzenie pojazdów przyszłości. To doświadczenie jest w pełni konfigurowalne i interaktywne oraz opiera się na najnowszych osiągnięciach z zakresu technologii łączności i prowadzenia pojazdu, nad którymi marka aktualnie pracuje.
SEAT promował swoje cyfrowe osiągnięcia nie tylko na stoisku, ale także w nowej strefie relaksu. Hiszpański producent został partnerem strategicznym tegorocznej edycji festiwalu Primavera Sound, a z okazji Światowego Kongresu Technologii Mobilnych pojawiła się na nim specjalna przestrzeń Mini Primavera Sound, zachęcająca do odpoczynku przy dźwiękach muzyki.