Corolla dwunastej generacji, która wejdzie na rynek w 2019 roku, będzie dostępna w Europie nie tylko z nadwoziem sedan, ale także hatchback i kombi (Touring Sports). Model otrzymuje także aż dwa napędy hybrydowe.
Nowa Toyota Corolla Touring Sports zadebiutowała na Salonie Samochodowym w Paryżu i dołącza do pokazanej wiosną tego roku w Genewie Corolli Hatchback. Samochód został zaprojektowany na platformie modułowej TNGA, dającą możliwoścość zastosowania wielowahaczowego zawieszenia z tyłu.
Nowa Corolla, ma o 10 mm niżej położony środek ciężkości oraz nadwozie sztywniejsze o 60%.
Dzięki zastosowaniu TNGA, nowe kombi nie jest po prostu odmianą hatchbacka, ale stało się oddzielnym modelem na własnych prawach. Nowa Corolla kombi (Touring Sports) jest o 58 mm dłuższa od modelu, który zastępuje. Rozstaw osi wzrósł o 100 mm do wartości 2700 mm, a odległość od uśrednionej pozycji przedniego fotela do oparcia kanapy jest większa o 48 mm i wynosi aż 928 mm. Dzięki temu nowy model może się pochwalić największą w segmencie przestrzenią na nogi dla pasażerów siedzących z tyłu.
Hybrydowe wersje sztandarem
Wersja kombi z przodu ma identycznie stylizowany pas i jest tak samo jak Corolla hatchback niższa o 25 mm od poprzednika. W tylnej części nadwozia odnajdziemy między innymi szeroko rozstawione pełne światła LED.
Corolla będzie dostępna z dwoma napędami hybrydowymi do wyboru. Pierwszy z nich to znany z Priusa czwartej generacji oraz z Toyoty C-HR układ o mocy 122 KM z silnikiem 1,8 l. Drugi to zupełnie nowy napęd hybrydowy z silnikiem 2,0 l o łącznej mocy 180 KM.
Napęd hybrydowy czwartej generacji opiera się na silniku benzynowym 1,8 l o mocy 98 KM (72 kW) oraz 142 Nm momentu obrotowego. Współpracuje z nim silnik elektryczny o mocy 72 KM (53 kW) i momencie obrotowym 163 Nm, dostępnym w pełnym zakresie prędkości.
Wariant z silnikiem 2,0 l wyróżnia się wyższym komfortem oraz większą dynamiką jazdy. Napęd ten rozwija moc 180 KM (132 kW) i 192 Nm momentu obrotowego. Silnik elektryczny zasilany jest bateriami niklowo-wodorkowymi. Prędkość maksymalną uzyskiwaną w trybie czysto elektrycznym zwiększono do ponad 115 km/h.
Corolla Touring Sports będzie dostępna także ze 116-konnym silnikiem benzynowym 1.2 Turbo. Będzie to jedyny konwencjonalny napęd w gamie tego modelu. Auto posiada 598-litrowy bagażnik. Do elektrycznie unoszonej klapy bagażnika można zamówić funkcję bezdotykowej aktywacji przez przesunięcie stopy pod tylnym zderzakiem. Sama klapa unosi się teraz o 10 mm wyżej.
W wyższych wersjach wyposażenia zastosowano wiele rozwiązań podnoszących komfort zarówno kierowcy, jak i pasażerów. Szczególną uwagę zwrócono na komfort użytkowania przestrzeni bagażowej w modelu Touring Sports, gdzie standardem jest odwracalna podłoga, którą można zamocować na dwóch poziomach, pierwsze na świecie dwustronne oświetlenie LED, zaś w wyższych wersjach wyposażenia – także aluminiowe szyny umożliwiające mocowanie ładunku.
Na tablicy rozdzielczej, między zegarami znalazł się pierwszy na świecie wyświetlacz 3D. 7-calowy ekran Multi-information Display oferuje wybór między trybami cyfrowym i analogowym. Panel ten można też przełączyć w tryb wyświetlania trójwymiarowego. System multimedialny Toyota Touch 2, dostępny także z nawigacją (with Go), otrzymał nowy, kolorowy, 8-calowy ekran dotykowy w konsoli środkowej.