Ford to ikona motorsportu – marka, która wielkimi zgłoskami zapisała się w niemal wszystkich jego dyscyplinach. Błękitny owal wraz brytyjską ekipą M-Sportu od 20 lat nieprzerwanie startuje w Rajdowych Mistrzostwach Świata, a serii World RX Ford Performance zdecydował się wystawić samochód, który odbiega od reszty stawki.
Mowa oczywiście o Fordzie Focus, który jest jedynym autem klasy kompakt startującym w Rallycrossowych Mistrzostwach Świata. Pozostałe samochody budowane są na bazie nadwozi klasy B.
Potwory kategorii Supercar mają 2-litrowe silniki wyposażone w zwężkę o średnicy (bagatela) 45 mm. Dla porównania zwężka w obecnych autach WRC ma średnicę 36 mm.
Dlaczego Focus a nie Fiesta? Ken Block – szef i jednocześnie główny kierowca teamu Hoonigan Racing Division, który podpisał trzyletni program z fabryczną ekipą Forda zdradza, że było kilka powodów takiej decyzji.
Z mechanicznego punktu widzenia Focus jest lepszą opcją, bowiem ma większy rozstaw osi niż Fiesta. Za wyborem Focusa przemawiają również względy marketingowe. Fiesta jest już dość starym modelem, zaś rallycrossowy Focus (przynajmniej w teorii) bazuje na modelu RS, przy rozwoju którego pracował właśnie Ken Block. Dodatkowo Amerykanin był twarzą kampanii reklamowej tego samochodu.