Już w najbliższy weekend całkiem nowy cykl wyścigów Porsche Sprint Challenge Central Europe zawita na nasz rodzimy Tor Poznań. Monomarkowy puchar szybko zyskał dużą popularność, a wszystko z powodu bardzo korzystnej formuły.
Na początku maja wystartował cykl Porsche Sprint Challenge Central Europe, którego partnerem technologicznym jest firma Michelin. Wśród pięciu zaplanowanych rund jest także wizyta w Polsce na Torze Poznań – to już w najbliższy weekend!
Za organizacją stoi nie byle kto, bo austriacki Lechner Racing. To wielokrotny (i aktualny) zdobywca tytułów w klasyfikacji kierowców i zespołów w Porsche Supercup, mistrzostwach towarzyszącym weekendom Formuły 1.
Idea nowego serialu wyścigowego jest godna pochwały, ponieważ tego typu projektów wciąż jest jak na lekarstwo. To znakomity pomysł na rozpoczęcie przygody z motorsportem, realizowanie w nich swojej pasji poza życiem zawodowym lub po prostu weryfikacją, czy jest się gotowym na głębsze zaangażowanie w sporty motorowe.
Mamy tutaj z góry określony budżet, więc nie mamy obaw o to, czy w połowie sezonu czegoś nam zabraknie. To wygodne dla oszacowania własnych możliwości finansowych lub przedstawienia rzetelnego biznesplanu dla potencjalnego sponsora. Pogodzenie codziennych obowiązków zapewnia 2-dniowy format weekendu w systemie piątek-sobota.
W jego trakcie bierzemy udział w dwóch krótszych wyścigach sprinterskich oraz jednym długodystansowym (w nim można jeździć ze zmiennikiem). Każdy z nich poprzedzony jest kwalifikacjami. Dzięki temu spędzamy na torze ok. 450 minut podczas jednej rundy.
Do udziału dopuszczone są Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport Competition [Typ 982] oraz Porsche Cayman GT4 Clubsport [Typ 981]. Koszt sezonu własnym egzemplarzem to koszt 98 200 euro netto (ok. 422 tys. zł). 425-konne Clubsporty można też wynajmować. Wtedy koszty wzrastają do 138 200 euro netto (ok. 594 tys. zł).