World RX Barcelona: Ekstrom rekordzistą mistrzostw świata. Wielka kraksa Solberga

World RX Barcelona: Ekstrom rekordzistą mistrzostw świata. Wielka kraksa Solberga

press2018_01_BARCELONA_EKSTROM_101

Podaj dalej

Mattias Ekström w Audi S1 EKS RX quattro drugi raz z rzędu zwycięstwem otworzył sezon Rallycrossowych Mistrzostw Świata.Szwed tak jak przed rokiem wygrał zmagania na Circuit de Barcelona-Catalunya. Mistrz świata z 2016 r. w finale pokonał aktualnego czempiona globu Johana Kristofferssona w Volkswagenie Polo R WRX. Podium skompletował Sébastien Loeb (Peugeot 208 WRX), który fartem przebrnął przez kwalifikacje.

Z pole position do decydującego wyścigu ruszał Petter Solberg (VW Polo R WRX), mając obok siebie Ekströma. Szwed po starcie był minimalnie bardziej z przodu niż Norweg. Mattias napierał do wewnętrznej części i nie zostawił miejsca Solbergowi. Były mistrz świata WRC z całym impetem przestawił bandę z opon, spadając na ostatnie miejsce. Nad tym incydentem pochylą się jeszcze sędziowie. Na tylnym zderzaku Audi utrzymywał się Kristoffersson. Za nim podążał nowy w zespole Audi, Andreas Bakkerud. Sébastien Loeb zdecydował się na przejazd przez joker lap już na pierwszym kółku. Pierwsza dwójka odjechała rywalom.

Solberg Ekstrom Turn 1 Crash | Catalunya RX 2018

A look back at THAT Turn 1 incident. Anyone to blame or racing incident?

The incident is currently under investigation.

Opublikowany przez FIA World Rallycross Championship 15 kwietnia 2018

Na przedostatnim okrążeniu Kristoffersson zbliżył się do lidera na mniej niż pół sekundy. Ekström zdecydował się na jokera i wyjechał drugi przed Loebem. Kristoffersson wypracował przewagę 2,8 sekundy, ale na wyjściu z obowiązkowej dłuższej nitki toru już widział przejeżdżającego kierowcę Audi. Bardziej rozpędzony Volkswagen próbował atakować po zewnętrznej, ale Ekström także zaczął zjeżdżać do prawej tarki i urzędyjący mistrz świata musiał odpuścić. Zwycięstwo lidera Audi sprawia, że został samodzielnym liderem w ilości zwycięstw (13) w cyklu WRX, wyprzedzając Pettera Solberga.


Kwalifikacje w Montmeló padły łupem Solberga. Drugim miejscem po czterech biegach zaskoczył Timmy Hansen z Peugeota, który zostawił za sobą Kristofferssona, Ekströma i Bakkeruda. Niclas Grönholm wprowadził do półfinałów nowego Hyundaia i20. W pierwszej dwunastce znalazły się także oba Renault Mégane RS RX. Niespodzianką było dopiero 13. miejsca Loeba. Jednak team Peugeota wycofał przed półfinałami dwunastego Kevina Hansena i Francuz wskoczył na jego miejsce.

Pierwszy półfinał odbył się pod dyktando Solberga, z którym dalej awansowali Kristoffersson i Bakkerud. W drugim półfinale zapowiadało się na wygraną Timmy’ego Hansena, ale Szwed zderzył się z Fiestą Jānisa Baumanisa i Peugeot 208 zaparkował na torze. W tej sytuacji po wygraną sięgnął Ekström przed Loebem i Niclasem Grönholmem, zapewniając podczas debiutu i20-tki udział w finale.

Jeżeli Ekström nie dostanie kary od sędziów to będzie liderem mistrzostw świata z 3-punktową przewagą nad Kristoffersonem i czterech nad Solbergiem. [UPDATE]: Ekström został zdyskwalifikowany!

 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News