Ekipa Volkswagen Motorsport już w tym miesiącu rozpocznie testy Polo R WRC w specyfikacji odpowiadającej nowym regulaminom, które będą obowiązywać w mistrzostwach świata od 2017 roku. Jak podaje serwis wrc.com, zespół z Wolfsburga będzie pierwszym producentem, który oficjalnie zaprezentuje rajdową broń wyposażoną w poszerzone nadwozie, aktywny centralny dyferencjał i przede wszystkim silnik dysponujący mocą ok. 380 KM.Jak się łatwo domyślić pierwszym kierowcą nowego Polo R WRC będzie dwukrotny mistrz świata Marcus Gronholom, który od roku pełni rolę oficjalnego testera Volkswagena. 47-letni Fin będzie prawdopodobnie odpowiedzialny za dalszy rozwój samochodu, który na rajdowych trasach pojawi się w styczniu 2017.

Zarówno Gronholm, jak i szef Volkswagen Motorsport, Jost Capito nie chcą komentować tych doniesień, ale należy się spodziewać, że nowe Polo jest zbudowane na bazie istniejącego samochodu przygotowanego w specyfikacji 2015. Ma ono poszerzone nadwozie oraz wszystkie inne elementy zgodne z regulacjami, które wejdą w życie za półtora roku. Prawdopodobnie Volkswagen już w połowie przyszłego roku będzie dysponował zupełnie nową rajdówką, która pojawi się na starcie Rajdu Monte Carlo 2017.

 
                   
             
                   
             
             
                  ![Kobieta kontra mechanik. Znany mechanik ujawnia patologię polskich warsztatów [WIDEO]](https://testsite.wrc.net.pl/app/uploads/2021/08/kobieta-i-mechanik-680x345-c-center.jpg) 
             
                  ![Łada jako miotacz ognia? Dlaczego nie! [WIDEO]](https://testsite.wrc.net.pl/app/uploads/2021/08/Łada-2106-miotasz-ognia-Rosja-680x345-c-center.jpg) 
            ![Czym grozi pomyłka w tankowaniu? Znany mechanik pokazał, jakie są skutki [WIDEO]](https://testsite.wrc.net.pl/app/uploads/2021/08/tankowanie-diesla-do-benzyny-mechanik-wyjasnia-680x345-c-center.jpg) 
            


















