Kapituła plebiscytu Car of the Year skompletowała ścisłą czołówkę nowych modeli samochodów, które powalczą o prestiżową nagrodę Europejskiego Samochodu Roku 2019. Na ostatecznej liście dominują producenci z Francji.
Jak wiadomo o tytuł Car of the Year mogą ubiegać się modele nowymi konstrukcjami, które pojawiły, bądź zadebiutują jeszcze, w sprzedaży w ciągu obecnego roku, na minimum pięciu europejskich rynkach.
3:2 dla Francji
Do finału przyszłorocznego plebiscytu awansowało tradycyjnie siedem modeli, które w oczach międzynarodowego gremium dziennikarzy motoryzacyjnych, zyskały największe uznanie. Są to: Alpine A110, Citroen C5 Aircross, Ford Focus, Jaguar I-Pace, Kia Ceed, Mercedes A-Klasa oraz Peugeot 508.
Dla tych producentów znalezienie się wśród szczęśliwej siódemki najwyżej ocenianych samochodów należy uznać za sukces. Przypomnijmy, że zostały wybrane spośród około 40 nowych pojazdów, z czego mniej więcej połowa stanowiły modele najbardziej obecnie popularnych segmentów SUV i crossover.
Na wstępnym etapie nie zabrakło także aut grupy premium, ale te z reguły na charakter konkursu – premiujące aut dla mas – nie znalazły się w finale. Absolutnym zaskoczeniem jest obecność Alpine A110, sportowego i wcale nietaniego modelu marki, która została wskrzeszona w grudniu 2017 roku przez Renault po wielu latach nieobecności na rynku.
Alpine A110 ma wzięcie, Renault zwiększa produkcję
W drugiej połowie lutego 2019 roku odbędą się jazdy „szczęśliwą siódemką na torze testowym w Mortefontaine pod Paryżem. Z kolei tytuł Car of the Year 2019 zostanie przyznany na początku marca 2019 w przeddzień dni prasowych salonu samochodowego w Genewie.