Obecny sezon Rallycrossowych Mistrzostw Świata może okazać się przełomowym dla przyszłości tej serii. Z początkiem roku 2017 do mistrzostw weszło kilka ogromnych potentatów z wielkimi pieniędzmi. Zespoły przestały mieć wiele wspólnego z prywatą i stały się w pełni fabryczne. Patrząc m.in. na Hoonigan Racing Division możemy sobie wyobrazić, w którą stronę zmierza ten sport.
Zespół Hoonigan Racing Division założony został przez Amerykanina Kena Blocka. Poprzednio znany był jako Monster World Rally Team. W jego barwach słynny na całym świecie showman wystartował w wybranych rundach mistrzostw świata WRC w sezonach 2010 – 2012. Poza rajdami team występował i występuje dalej m.in. w amerykańskich mistrzostwach rallycrossowych oraz w FIA World RX. Tam partnerem Blocka jest Norweg – Andreas Bakkerud.
Jeśli chodzi o rallycross na najwyższym poziomie, to ogromny potencjał zespołu bardzo szybko zauważył Ford Performance. Co za tym idzie, po kilku poważnych rozmowach Hoonigan Racing Division ma teraz oficjalne wsparcie Forda i M-Sportu i na rynku jest jednym z potentatów, obok fabrycznych ekip Volkswagena – PSRX, czy też Audi – EKS RX.
W ubiegłym sezonie doskonale poradził sobie Bakkerud, który zakończył całą kampanię na podium. W tym sezonie fabryczny Ford radzi sobie nieco gorzej, ale już podczas poprzedniej rundy w belgijskim Mettet było widać poprawę. Wydaje się, że wszystko zmierza w dobrym kierunku i Focusy RS RX zobaczymy jeszcze w tym sezonie na podium nie jeden raz. Kolejne zawody rozpoczynają się już w sobotę, 27 maja na angielskim torze Lydden Hill.
Jeśli jesteście ciekawi jakie konstrukcje znajdują się w garażu zespołu, śpieszymy z informacjami – 2 Fordy Focusy RS RX, zbudowane wspólnie przez Hoonigan, M-Sport i Ford Performance do mistrzostw świata, Ford Fiesta ST RX43, którą Block startował w rallycrossie przed Focusem, rajdowy Ford Fiesta ST HFHV z funkcjami hybrydowymi, Ford Fiesta GYM3, przeznaczony specjalnie do nakręcenia filmiku serii Gymkhana, 2 wersje Forda Mustanga „Hoonicorna” z 1965 roku – jedna o mocy 845 KM – do siódmej Gymkhany, druga o mocy 1400 KM – do wspinaczki na słynne Pikes Peak, czy też Ford Escort Mk2 RS z 1978 roku.
Oprócz pojazdów typowo sportowych, w garażu u Blocka znajdziemy jeszcze mnóstwo innych, przepotężnych maszyn – Ford F-150 RaptorTRAX, którego showman używa do zimowych przejażdżek, 3 Can-Am Mavericki do zabawy po pustyni, 350-konny Ford Focus RX do jazdy po mieście, 450-konny Ford F-150 Raptor do zimowych przejażdżek ze znajomymi, łódź MasterCraft X30, czy w końcu skuter śnieżny Ski-Doo Freeride 154.
Zobaczcie małą galerię maszyn, prosto ze strony Hoonigan: