
Colour: Sepang Blue
Audi SQ7 TDI nagrodzone wyróżnieniem „Autocar Innovation Award 2016”
Sportowy SUV zachwycił jurorów instalacją elektryczną o napięciu 48 V
i elektromechanicznym systemem aktywnej stabilizacji
Dr Stefan Knirsch, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego, mówi: „Elektrycznie napędzana sprężarka w Audi SQ7 TDI, to pierwsze tego typu urządzenie montowane w samochodzie produkowanym seryjnie“
Podczas uroczystości wręczenia nagród brytyjskiego magazynu Autocar, nowe Audi SQ7 TDI otrzymało tytuł „Autocar Innovation Award 2016“ za wyjątkowo innowacyjne rozwiązania techniczne.
Złożone z ekspertów jury, rozdało nagrody wczoraj wieczorem, w angielskim Silverstone.
„Przekonstruowany silnik V8 montowany w Audi SQ7 TDI, wykorzystuje elektrycznie napędzaną sprężarkę – to nowość na skalę światową“ – objaśnia dr Stefan Knirsch, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. Sprężarka ta, zwłaszcza
w dolnym zakresie obrotów, uzupełnia pracę dwóch turbosprężarek, zapewniając maksymalną dynamikę silnika, bez tzw. turbodziury. Podstawą wydajności tego urządzenia, jest częściowa instalacja elektryczna o napięciu 48 V, zasilająca
w energię również elektromechaniczny system aktywnej stabilizacji.
„Tym innowacyjnym rozwiązaniem zastosowanym w nowym Audi SQ7 TDI, po raz kolejny udowadniamy naszą przewagę dzięki technice“ – podkreśla Stefan Knirsch. „To dla nas wielki honor, że jury przyznało nowemu Audi SQ7 TDI wyróżnienie „Autocar Innovation Award“.
Nowością wśród systemów montowanych w tego typu samochodach, jest elektromechaniczna, aktywna stabilizacja przechyłu pojazdu. Pozwala ona znacznie zmniejszyć boczny przechył auta podczas pokonywania zakrętów i zapewnia sportową zwrotność. Dzięki temu Audi SQ7 TDI szybciej pokonuje zakręty. Elektromechaniczna, aktywna stabilizacja przechyłu pojazdu, podobnie jak elektrycznie napędzana sprężarka (EAV), zasilana jest energią z częściowej instalacji elektrycznej o napięciu 48 V.
Model SQ7 TDI, to pierwsze Audi wykorzystujące ten wydajny układ zasilania. Konwerter prądu stałego umożliwia połączenie częściowej instalacji elektrycznej
o napięciu 48 V, z instalacją elektryczną 12 V. Aby zaspokoić wysokie zapotrzebowanie elektromechanicznego systemu aktywnej stabilizacji przechyłu i elektrycznie napędzanej sprężarki na moc i ich chwilowe zapotrzebowanie na energię, pod podłogą bagażnika umieszczono 48-woltowy akumulator litowo-jonowy, zaopatrujący w prąd częściową instalację elektryczną. Jego maksymalna moc wyjściowa wynosi 13 kW.
To właśnie wyjątkowe rozwiązanie techniczne, prawdziwa „przewaga dzięki technice”, znalazło w oczach jurorów Autocar najwyższe uznanie.