Rządy nowego dominatora

Rządy nowego dominatora

press2017_07_SWE_PODIUM_303

Podaj dalej

7. runda Rallycrossowych Mistrzostw Świata już za nami. Na szwedzkim torze Holjesbanan obserwowaliśmy niezwykle zacięte półfinały i finał. Ostatecznie najlepiej poradził sobie drugi raz z rzędu Johan Kristoffersson. Szwed jest teraz na zdecydowanym prowadzeniu w klasyfikacji generalnej.

Pierwszy półfinał był polem do popisu dla Johana Kristofferssona. Szwed zdecydowanie najlepiej wystartował i w miarę upływu czasu powiększał swoją przewagę. Na samym początku doszło do lekkiego kontaktu Kena Blocka i Timmy’ego Hansen. Z pojedynku lepiej wyszedł ten drugi i to właśnie Szwed uzupełnił listę finalistów oprócz Kristofferssona i Loeba.

W drugim półfinale kosmiczną jazdę zaprezentował Andreas Bakkerud. Norweg stoczył na pierwszym zakręcie walkę z rywalami, ale następnie okazał się niemożliwy do pokonania, a drugi Kevin Eriksson dojechał ponad 3 sekundy za nim. Grono finalistów uzupełnił Janis Baumanis. Fatalny występ ma za sobą Petter Solberg. Norweg na początku zaspał na starcie i zgasił silnik. Po całej procedurze zapłonu zaczął gonić stawkę, ale później wypadł jeszcze raz z trasy i finalnie dojechał na ostatnim miejscu.

Finał odbywał się kolejny raz pod dyktando Johana Kristofferssona. Szwed świetnie wystartował i prowadził w pierwszym zakręcie. Wtedy było już wiadomo, że będzie niesamowicie ciężko go dogonić. Kierowca Volkswagena dojechał do mety na pierwszej pozycji, tuż za nim spokojnym tempem przyjechał Andreas Bakkerud, a podium uzupełnił Sebastien Loeb, który przez 6 finałowych okrążeń trzymał się cały czas minimalnie przed swoim kolegą z zespołu Timmy’m Hansenem.

Po 7 rundach Rallycrossowych Mistrzostw Świata na prowadzeniu w klasyfikacji generalnej znajduje się Johan Kristoffersson z 181 punktami. 31 oczek za nim znajduje się jego kolega z drużyny – Petter Solberg. Mattias Ekstrom spadł na miejsce 3., 4. jest Sebastien Loeb, pierwszą 5. uzupełnia Andreas Bakkerud. Jego strata do podium wynosi teraz 19 punktów.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News