Przez długie lata będziemy kojarzyć tegoroczny ORLEN 74. Rajd Polski z deszczowymi warunkami atmosferycznymi i ulewami, które utrudniały życie tak kierowcom, jak i zgromadzonym licznie w Mikołajkach kibicom.
Załogi rywalizujące w siódmej rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata musiały mierzyć się z błotem głównie w piątek i niedzielę, na które przypadły najbardziej obfite opady.
Mimo tych warunków, samochody i tak były w stanie osiągać średnie prędkości na odcinkach specjalnych w postaci 125 km/h, w najszybszych partiach dochodząc nawet do 200 km/h.
Pełny dystans tegorocznego Rajdu Polski wyniósł 1422,63 kilometry, z czego 338,34 z nich pokonane zostały w rajdowym tempie.
Hyundai/Michelin scores one-two finish in Poland https://t.co/K8FwKBZpNn @thierryneuville @HaydenPaddon #RallyPoland #WRC pic.twitter.com/WAFLInkaCi
— Michelin Motorsport (@Michelin_Sport) 2 lipca 2017
Szutrowo-błotnista nawierzchnia po raz kolejny okazała się jedną z najbardziej miękkich w całym kalendarzu. Zespoły WRC w tych warunkach zdecydowały się na miękkie Michelin LTX Force S5, które pracują optymalnie w szerszym zakresie od swojego twardszego odpowiednika.
Zespoły WRC 2 współpracujące z francuskim producentem również zdecydowały się na rywalizację na miękkiej oponie od startu do mety.
– Przede wszystkim pragnę pogratulować Thierry’emu Neuville’owi za jego dzisiejsze zwycięstwo, a także Ottowi Tanakowi za piękną jazdę i wspaniałą rywalizację przez ponad 20 odcinków specjalnych – przyznał Jacques Morelli, menedżer programu Michelin WRC.
– Nowa opona Michelin LTX Force S5, która zadebiutowała podczas marcowego Rajdu Meksyku, gdzie spisała się świetnie mimo ogromnych upałów, po raz kolejny zdała egzamin w zupełnie innych, deszczowych i chłodnych warunkach.
– To w połączeniu z działaniem naszych opon w Argentynie i Portugalii potwierdza, że zakres działania miękkiej mieszanki jest na tyle szeroki, że zespoły WRC co raz częściej będą sięgać właśnie po ten rodzaj ogumienia. Twarda mieszanka LTX Force H4 została przygotowana głównie z myślą o Rajdzie Sardynii, który pod kątem opon jest najtrudniejszą rundą sezonu. Z kolei miękka LTX Force S5 wydaje się być jednym z naszych największych sukcesów w tym sezonie WRC.
Tagi: Michelin Morelli Rajd Polski Pilot Sport 4S