Tradycji staje się zadość i jak co roku Rajd Meksyku jest pierwszą rundą rozgrywaną w pełni na szutrowych nawierzchniach. Trasa odcinków specjalnych nie uległa zmianom względem zeszłego sezonu, czy będzie to oznaczało kolejne zwycięstwo Ogiera?
1. Najważniejsze pojedynki:
– Ostberg vs Ogier – w zeszłym roku Norweg udowodnił, że na trasach Rajdu Meksyku może być poważnym zagrożeniem dla Ogiera i z pewnością będzie chciał wymazać z pamięci słaby występ w Szwecji. Kolejność startowa do tego rajdu może utrudnić walkę Ogierowi, który przyznał, że stoi przed bardzo trudnym zadaniem
– Neuville vs Sordo – po kontuzji, która wyeliminowała Sordo ze startu w Rajdzie Szwecji, Hiszpan musi udowodnić swoją wartość dla zespołu po świetnym starcie i podium Thierry’ego Neuville’a.
– Mikkelsen – Latvala – najmłodszy z trójki zawodników VW bardzo skutecznie zaczął pukać do drzwi swoich zespołowych kolegów w ostatnim rajdzie. Norweg będzie chciał podtrzymać dobrą passę i udowodnić, że Rajd Szwecji nie był jednorazowym wyskokiem w jego wykonaniu.
2. Na kogo zwrócić uwagę?
– Jurij Protasow – zasiadający za kierownicą Forda Fiesty Ukrainiec pokazał w tym roku, że jest w bardzo wysokiej formie, a w zeszłym roku wygrał Rajd Meksyku w klasyfikacji WRC2. Z pewnością będzie liczył na równie pozytywny rezultat.
– Dani Sordo – fabryczny kierowca Hyundaia wraca do walki po wyleczeniu złamanych żeber i przyznaje, że nie może doczekać się powrotu. Czy głód jazdy pozwoli mu na uzyskanie dobrego wyniku?
– Benito Guerra – będzie to dla niego dziewiąty start w swoim domowym rajdzie. Za kierownicą Forda Fiesty WRC Benito zajął rok temu szóste miejsce.
3. Na co zwrócić uwagę?
– po wycofaniu Polo Latvali z wyników Rajdu Szwecji, Fin będzie miał większą swobodę przy ustawieniu skrzyni biegów
– etapy odbywające się bardzo wysoko nad poziomem morza oznaczają zmniejszenie mocy silników nawet o jedną trzecią
– dystans wszystkich odcinków specjalnych (395km) czyni ten rajd jednym z najdłuższych w kalendarzu
– czołowe zespoły nie mogły testować w samym Meksyku, a pozwolenie na jednodniowy test w Ameryce Północnej mają tylko ekipy WRC2
– kolejność startowa podczas dwóch pierwszych dni ponownie uzależniona jest od klasyfikacji generalnej, a korzyści powinny odnosić samochody startujące później
– Pirelli będzie dostarczało opony dla czterech samochodów WRC (Prokop, Bertelli, Kubica i Guerra)
4. Harmonogram rajdu
5. Gdzie śledzić?
6. Program Polsat Sport Extra:
7. Lista zgłoszeń jest dostępna tu.
9. Aktualna klasyfikacja Rajdowych Mistrzostw Świata:
10. Podsumowanie zeszłorocznych zmagań