Filtr DPF w dieslu to jednak z najmniej lubianych rzeczy przez wszystkich właścicieli samochodów. Ten element samochodu może przysporzyć sporo kłopotów, jeżeli ulegnie awarii. Wszelkie koszta trzeba wówczas liczyć w tysiącach złotych, przez co nie jeden kierowca będzie musiał się zastanowić – czy warto?
Jak dbać o filtr DPF w dieslu
Gdyby wszyscy kierowcy jeździli bez filtra DPF w samochodzie, dziś ciężko byłoby wyjrzeć przez okno nie widząc czarnej mgły. Nie wspominając już o oddychaniu, które byłyby niezwykle uciążliwe i prowadziłoby do szeregu chorób. O środowisko trzeba dbać dlatego tak ważne jest posiadanie sprawnego filtra.
Ograniczenie emisyjności cząstek stałych do atmosfery to jedno z najgłośniejszych haseł jakie głosi świat. To właśnie z tego powodu od 2000 roku w każdym dieslu montowany jest wspomniany element. I wszystko jest pięknie i kolorowo do momentu aż działa on sprawnie. Gdy tak nie jest, wówczas to duży problem.
Głównym objawem zapchanego filtra cząstek stałych jest pogorszenie pracy silnika jeżeli chodzi o jego parametry. W efekcie przekłada się na niższą moc oraz wyższe spalanie paliwa. Każdy kierowca bez problemu wyczuje tę zmianę, jeżeli jeździ danym autem na co dzień.
KIEROWCO! SPÓŹNIŁEŚ SIĘ Z WYMIANĄ OPON? SPRAWDŹ NAJLEPSZE OFERTY!
Dobre rady jak uniknąć zapchania filtra DPF
Choć czasem wydaje się to po prostu niemożliwe, z racji trybu życia należy unikać jazdy po kilka kilometrów. Jeżeli jeździsz tylko po mieście, w dodatku często gasząc auto to bardzo źle. Staraj się chociaż raz w miesiącu ”przedmuchać samochód”. Wyjedź na trasę i utrzymaj przez kilku minut wysokie obroty (2000-3000). Pozwoli to na wypalenie tego, co zebrało się jeżdżąc po mieście.
Jeżeli wiesz, że pokonujesz krótkie dystanse warto używać środków do paliwa, które wspomagają wypalanie sadzy. Nie wszyscy wiedzą, że można także spróbować wyczyścić filtr DPF w dieslu specjalnym środkiem do regeneracji. Jest to prosta czynność, która może zaskoczyć efektami.
W tym wszystkim jest również istotne pilnowanie wymiany oleju. 10-15 tysięcy, nie więcej.