Nie ma w samochodzie drugiego tak ważnego płynu jak olej silnikowy. To on odpowiada za to, aby diesel czy inna jednostka napędowa pracowała odpowiednio dobrze i aby mogła dawać z siebie wszystko, co jej fabryka dała. O olejach dość często można było usłyszeć historii od starszych kierowców. Nie wszystkie były on jednak prawdziwe, a na pewno dobre dla twojego silnika.
Jak prawidłowo mieszać olej silnikowy. Diesel i nie tylko
Każdy kierowca, wybierając olej do silnika powinien kierowcą się podstawowymi zasadami. Najważniejsze są zawsze zalecenia producenta, marka producenta, a także klasą lepkości i oznaczeniami jakości. Wszystko to jest niezwykle ważne, bowiem silnik to serce każdego samochodu.
Decydując się na mieszanie dwóch olejów najważniejsze jest zwrócenie uwagi na ich klasę lepkości według SAE. Jest to informacja, jak dany olej zachowuje się w skrajnie niskich i skrajnie wysokich temperaturach. Zdecydowanie ważniejsze jest to, jak zachowuje się w niskich.
KIEROWCO! SPÓŹNIŁEŚ SIĘ Z WYMIANĄ OPON? SPRAWDŹ NAJLEPSZE OFERTY!
Dla kierowcy zatem najważniejsze jest zatem to, co znajduje się po literze ”W”. Jeżeli decydujemy się na wymieszanie dwóch różnych olejów to ważne jest to, aby klasa lepkości pozostała taka sama. Można zatem mieszać olej 15W40 z 5W40, ale lepiej nie robić tego w kombinacji 10W40 z 0W30.
Syntetyczny, mineralny, a może oba?
Dla kierowców jest to zawsze ogromna zagadka, po jaki olej należy sięgnąć. Mieszając olej syntetyczny z mineralnym nie należy mieć obaw, że diesel czy inny silnik przestanie pracować. Ważne jest zawsze to, aby zachować tę samą klasę lepkości i jakości.
Zdecydowanie lepszy jest olej syntetyczny, bowiem mineralny jest zdecydowanie mniej trwały i szybciej się utlenia. I co istotne – wymieszanie ze sobą oleju mineralnego i syntetycznego choć jest możliwe i dopuszczalne, to jednak niezalecane. Warto też pamiętać, że mieszanie olejów silnikowych o różnych filmach olejowych zarezerwowane jest tylko i wyłącznie w sytuacjach awaryjnych.
.
..
.