Niemiecki koncern wzmacnia swoje zaangażowanie w odpowiedzialność społeczną. W związku z 70. urodzinami marki producent sportowych samochodów ze Stuttgartu założył fundację Ferry Porsche Foundation.
Do celów fundacji należy przede wszystkim wspieranie projektów związanych z edukacją i kwestiami społecznymi, a także odgrywanie aktywnej roli w rozwoju młodzieży. Początkowo firma zainwestuje w fundację kwotę 10 mln euro, a w drugim etapie kolejne 10 mln euro. Nazwa fundacji wywodzi się od Ferry’ego Porsche, syna słynnego konstruktora samochodów, profesora Ferdinanda Porsche, który w 1948 r. założył markę sportowych samochodów Porsche. Budując model 356, spełnił swoje marzenie o idealnym aucie sportowym.
Porsche AG zapewni fundacji dodatkowe fundusze pochodzące z zysków firmy. W poprzednich latach producent inwestował do 5 mln euro rocznie w promowanie instytucji obywatelskich, kulturalnych i społecznych.
Ferry Porsche Foundation skupi się przede wszystkim na projektach realizowanych w zakładach firmy oraz ich okolicach w Stuttgarcie, Weissach i Lipsku. Inicjatywy będą prowadzone również w placówkach na całym świecie. Fundacja wspiera projekty związane z nauką, badaniami i edukacją, a także szkolenia i rozwój, promuje przedsięwzięcia kulturalne i środowiskowe oraz pomaga osobom dotkniętym problemami społecznymi. W każdym przypadku koncentruje się głównie na młodych ludziach. W przyszłości Porsche planuje też tworzyć i rozwijać w ramach fundacji własne programy.
Fundacja będzie nadzorowana przez radę powierniczą, która dostarczy wskazówek i porad dotyczących wyboru projektów oraz dystrybucji funduszy. Powiernicy zadbają również o odpowiednie wykorzystanie tych funduszy. Honorowym przewodniczącym rady powierniczej jest dr Wolfgang Porsche, przewodniczący rady nadzorczej Porsche AG i syn Ferry’ego Porsche.
Tagi: Porsche, Porsche Polska, Ferry Porsche Foundation, Wolfgang Porsche,