Sześć lat – tyle trwało panowanie poprzedniego dominatora z Mladá Boleslav. W tym czasie popularna do dziś Fabia S2000 zdobyła 50 mistrzowskich tytułów w rozgrywkach międzynarodowych i krajowych.
Fabia S2000 została zbudowana na bazie modelu drugiej generacji, a jej debiut datuje się na marzec 2007 roku. Wtedy też podczas 77. Geneva Motor Show nastąpiła oficjalna prezentacja rajdówki. Nowa ŠKODA miała wyjechać na odcinki specjalne jeszcze tego samego roku, jednak inżynierowie z Mladá Boleslav potrzebowali dodatkowego czasu na dopracowanie najmniejszych szczegółów. Jeśli spojrzymy wstecz, wydaje się, że było warto.
Samochód został stworzony zgodnie z najnowszymi standardami FIA dotyczącymi samochodów klasy Super 2000. Samochód wyposażono w czterocylindrowy, 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 260 koni mechanicznych, sekwencyjną skrzynię biegów o sześciu przełożeniach i mechaniczne dyferencjały.
Fabia po raz pierwszy na odcinki specjalne wyjechała w trakcie Rajdu Monte Carlo 2009, a za jej kierownicą zasiedli fabryczni kierowcy Jan Kopecký i Juho Hanninen. Fin prowadził w rajdzie aż do incydentu, który zakończył jego rywalizację. Do największych sukcesów Fabii S2000 można zaliczyć tytuł w International Rally Challenge wywalczony przez Hanninena dla ŠKODY. Rok później tego samego sukcesu posmakował Andreas Mikkelsen, stając na najwyższym stopniu podium również w sezonie 2012.
W lokalnych mistrzostwach sukcesy Fabii S2000 można zliczać bez końca, jednak najważniejsze z nich to mistrzostwo Czech Pavla Valouska w 2009 roku, Matthiasa Kahle’a w Niemczech, Alberto Hevii w Hiszpanii, Raimunda Baumschlagera w Austrii, Jozefa Beresa w Słowacji oraz Rogera Feghali w Libanie. To wszystko w pierwszym roku startów Fabii S2000!
Kolejne lata to tytuły Romana Kresty, Jozefa Beresa, Piero Longhiego, Dimitara Ilieva i Andreasa Mikkelsena. W roku 2012 ŠKODA sięgnęła po tytuł mistrzów Europy za sprawą Juho Hanninena, a Chris Atkinson wygrał cykl APRC. Łącznie tylko w cyklach międzynarodowych zawodnicy Fabii S2000 wygrali 65 rajdów.
Dane techniczne
Silnik: benzynowy, czterocylidrowy ułożony poprzecznie z przodu, 4 zawory na cylinder, aluminiowy blok i głowica
Pojemność: 1998 cm3
Moc: 260 KM
Moment obrotowy: 235 Nm
Przeniesienie napędu: stały napęd na cztery koła
Skrzynia biegów: sześciostopniowa przekładnia sekwencyjna
Zawieszenie: kolumny McPhersona z przodu i z tyłu
Koła: obręcze OZ o średnicy 18” (asfalt) i 15” (szuter)
Hamulce: Brembo, tarcze o średnicy 355 mm z przodu i 300 mm z tyłu (asfalt), 300 mm z przodu i z tyłu (szuter)