Pilot Miko Marczyka szpiegiem Łukasza Pieniążka w Rajdzie Korsyki

Pilot Miko Marczyka szpiegiem Łukasza Pieniążka w Rajdzie Korsyki

23 interakcje
FIA WRC Rally Mexico 2019 | ©RALLYPIXELS

Podaj dalej

W nadchodzący weekend Łukasz Pieniążek i Kamil Heller zaliczą pierwszy asfaltowy występ w mistrzostwach WRC 2 Pro. Załoga M-Sport Ford World Rally Team w Rajdzie Korsyki (28-31 marca) skorzysta z pomocy fińsko-polskiej ekipy szpiegowskiej.

Duet informatorów o stanie odcinka specjalnego przed startem utworzą Jouni Ampuja oraz Szymon Gospodarczyk (pilot Mikołaja Marczyka). Zaktualizowane wieści od szpiegów są szczególnie istotne w Tour de Corse, w którego sobotnim harmonogramie widnieje m.in. 47,18-kilometrowy odcinek Castagniccia.

Łukasz Pieniążek: W tym roku bardzo ważne będzie zapoznanie. Czeka nas 14 odcinków specjalnych o łącznej długości 347 km, ale aż 80% trasy uległo zmianie względem poprzedniego sezonu. Naszym zadaniem będzie utrzymać pełną koncentrację od startu do mety.

W niedzielę duet Pieniążek/Heller testował już na śródziemnomorskiej wyspie. Będzie to zarazem ich pierwszy i ostatni występ Fordem Fiestą R5 obecnej generacji w specyfikacji asfaltowej. W drugiej połowie sezonu zapowiadany jest debiut nowej ewolucji R5-tki z Dovenby.

Łukasz Pieniążek: Co prawda Fiesta znana jest z bardzo dobrego prowadzenia w asfaltowej specyfikacji, ale taką jeszcze nie jeździliśmy, dlatego trudno mówić o konkretnych celach na rajdowy weekend. Chcemy po prostu dać z siebie wszystko.

W rajdzie 10 000 zakrętów, jak potocznie nazywa się Rajd Korsyki, Polacy będą mieli tylko jednych rywali w WRC 2 Pro. Będzie to fabryczna załoga Skody Motorsport, Kalle Rovanpera/Jonne Halttunen. W klasie RC2 zobaczymy aż 25 samochodów R5, w tym inny polski duet Kajetan Kajetanowicz/Maciej Szczepaniak (Volkswagen Polo GTI R5) klasyfikowany w WRC 2.

Po trzech rundach Rajdowych Mistrzostw Świata, Łukasz Pieniążek i Kamil Heller są wiceliderami WRC 2 Pro. M-Sport Ford World Rally Team przewodzi w stawce producentów mistrzostw towarzyszących.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News