Już w najbliższy weekend zawodnicy Porsche Platinum GT3 Cup Challenge Central Europe będą rywalizować w piątej rundzie tegorocznego sezonu. Tym razem staną na starcie dwóch wyścigów zorganizowanych na torze Lausitzring w Niemczech. Kierowcy startujący w pucharze w ubiegłym roku poznali już smak rywalizacji na tym obiekcie. Czy będzie to ich atut w walce z dobrze dysponowanymi w tym sezonie debiutantami?
Tor EuroSpeedway Lausitz, bo tak brzmi jego pełna nazwa, położony jest tuż przy polskiej granicy. Został otwarty w 2000 roku i od tego czasu gościł wiele renomowanych serii wyścigowych. Jest on stałym elementem kalendarza DTM, a goszczą na nim m.in. serie A1 GP i ADAC GT Masters. Pętla toru liczy 4,5 km długości i składa się z 14 zakrętów. Obiekt został wybudowany tak, żeby kibice mogli widzieć praktycznie cały obiekt z trybun.
W trakcie V rundy markowego pucharu Porsche kierowcy pojawią się na torze czterokrotnie. Wszystko rozpocznie się w piątkowe popołudnie, gdy o 14:05 wyścigowe Porsche 911 GT3 Cup wyjadą na 35-minutowy trening. Tego samego dnia o godzinie 16:15 ruszą kwalifikacje, które również potrwają nieco ponad pół godziny. Pierwszy wyścig organizatorzy zaplanowali w sobotę o godzinie 14:30. Po raz drugi, w oczekiwaniu na zielone światło startu, zawodnicy ustawią swoje samochody w niedzielę, pięć minut po godzinie dwunastej. Oba wyścigi potrwają oczywiście 25 minut plus jedno okrążenie.
Każde Porsche 911 GT3 Cup stające na starcie wyścigów z serii Porsche Platinum GT3 Cup Challenge Central Europe korzysta z ogumienia firmy Michelin, która jest wyłącznym dostawcą opon dla całego pucharu. O dobrą pracę silników pracujących w Porsche 911 GT3 Cup dbają za to oleje silnikowe Platinum, produkowane przez polską firmę Orlen Oil – strategicznego partnera serii. W wyniku tej kooperacji oleje silnikowe Platinum mogą być stale rozwijane i udoskonalane, dzięki czemu klienci otrzymują produkt najwyższej światowej jakości.
Po czterech rundach pucharu w klasyfikacji generalnej prowadzi Piotr Parys, który okazał się najszybszy w aż siedmiu wyścigach. Dość niespodziewanie, drugie miejsce ze stratą 56 punktów zajmuje Mariusz Urbański, a trzeci jest kolejny tegoroczny debiutant, Marcin Jaros. Tylko cztery punkty straty do podium ma za to Marcin Jedliński, który w zeszłym roku wygrał jeden z wyścigów na torze EuroSpeedway Lausitz. W klasie S pierwsze miejsce zajmuje, piąty w całym cyklu, Stanisław Jedliński. Na starcie V rundy stanie w sumie 14 zawodników, a ciekawa konfiguracja toru i zacięta rywalizacja w poprzednich rundach jest gwarancją dużych emocji dla kibiców, którzy pojawią się na trybunach niemieckiego obiektu.
Wypowiedzi przed piątą rundą Porsche Platinum GT3 Cup Challenge Central Europe:
Piotr Parys – „Z torem Lausitzring mam bardzo dobre wspomnienia, w zeszłym roku pomimo ogromnych upałów udało mi się tu stanąć po raz pierwszy na podium w Volkswagen Golf Cup. Tym razem pogoda będzie jedną wielką niewiadomą, co powinno tylko podkręcić emocje. Po ostatniej rundzie na Pannonia Ringu miałem trochę czasu, aby naładować akumulatory, więc jestem gotowy do drugiej części sezonu.”
Mariusz Urbański – „Tor Lausitzring to jedyny tor poza torem Poznań, na którym miałem okazję już jeździć. Liczę na dobry wynik, ponieważ chcę walczyć o utrzyma-nie 2 miejsca w klasyfikacji generalnej. Jak dotąd cały sezon układa się dla mnie do-brze, więc przed najbliższą rundą jestem optymistą. Trzymajcie kciuki.”
Marcin Jaros – „Bardzo lubię tor w Lausitz i dobrze się na nim czuję. W najbliższej rundzie Porsche Platinum GT3 Cup Challenge Central Europe oczekuję dobrej pozycji i przy odrobinie szczęścia postaram się powalczyć o zwycięstwo. Podczas moich poprzednich startów na torze w Lausitz, dodatkową motywację generowało liczne grono kibiców z Polskich, których mam nadzieję i tym razem nie zabraknie na trybunach.”
V runda Porsche Platinum GT3 Cup Challenge Central Europe
Piątek 15 lipca, 14:05 – 14:40 – sesja treningowa
Piątek 15 lipca, 16:15 – 16:50 – sesja kwalifikacyjna
Sobota 16 lipca, 14:30 – 14:55 – Wyścig 1
Niedziela 17 lipca, 12:05 – 12:30 – Wyścig 2