Po sukcesach w Rajdzie Dakar i Rajdzie Jedwabnego Szlaku, Team Peugeot Total oraz Red Bull ujawnili Peugeota 3008 DKR. Jest to całkowicie nowy następca słynnej maszyny, za kierownicą której Stephane Peterhansel odniósł swoje 12. zwycięstwo w Rajdzie Dakar oraz po raz pierwszy wygrał w lipcu na czterech kółkach Rajd Jedwabnego Szlaku.
Nowy model Peugeota SUV zostanie zaprezentowany w przyszłym miesiącu na Motor Show w Paryżu po intensywnej pracy trwającej przez osiem miesięcy w miejscowości Velizy we Francji od zakończenia Dakaru w Rosario.
Model 3008 DKR pozostał lojalny wobec filozofii dwukołowego napędu. Ponad 15 lat temu udowodnili, że nie potrzeba napędu na cztery koła, by pokonać najtrudniejsze drogi na świecie.
– Model 2008 symbolizuje kolejny krok – powiedział Bruno Famin, dyrektor zespołu. – Naszym celem było odnalezienie słabszych stron w istniejącym samochodzie i ulepszenie ich, przy jednoczesnym wykorzystaniu mocnych stron, by poprawić je jeszcze bardziej. Istnieją także nowe przepisy, które należy zastosować – dodał.
Peugeot 3008 DKR lepszy od swojego poprzednika w czterech obszarach: niezawodności, właściwościach jazdy, zawieszeniu oraz klimatyzacji.
O ile poprzedni samochód był na tyle wytrzymały, by wygrać Rajd Dakar, to zawsze jest miejsce na poprawę niezawodności. Inżynierowie zbadali każdy aspekt auta w najdrobniejszych szczegółach, aby udoskonalić pakiet, koncentrując się zarówno na wytrzymałości mechanicznej, jak i złożonych procesach elektrycznych, takich jak zarządzanie silnika. Dakar to najtrudniejszy wyścig na świecie. Dziesięć tysięcy kilometrów przy dużych prędkościach to prawdziwy test wytrzymałości dla każdej maszyny.
Wyzwaniem dla inżynierów okazały się przepisy, które nakazały mniejszą przepustnicę w silniku (38 mm w porównaniu do ubiegłego roku, gdzie wynosiła ona 39 mm) ze stratą 20 koni mechanicznych. Ta moc dostępna jest przy niższych obrotach, co oznacza, że samochód jest łatwiejszy w prowadzeniu i potencjalnie jeszcze szybszy.
Zawieszenie jest jednym z kluczy do sukcesu w Dakarze. Choć był to jeden z najbardziej imponujących elementów Peugeota 2008 DKR, to w modelu 300 DKR zostało jeszcze bardziej ulepszone. Tak jak klimatyzacja, która wydaje się być niezbędna w takich warunkach. Biorąc pod uwagę fakt, że załogi spędzają w samochodzie, w których temperatura przekracza 60 stopni Celsjusza nawet 12 godzin dziennie.
Team Peugeot cieszył się z ekscytujących, corocznych sukcesów w Dakarze od 1987 do 1990. W 2016 roku po raz piąty wygrali klasyfikację generalną. Czy uda się osiągnąć zwycięstwo po raz szósty w 2017? To zależy od tego, jak samochody i kierowcy opanują nową, bardzo wymagającą trasę, która zaczyna się w Argentynie, Boliwii i Paragwaju.