Pech Jedlińskiego

Pech Jedlińskiego

dacia duster samochod

Podaj dalej

Finałowy wyścig Porsche Platinum GT3 Cup Challenge Central Europe na torze Autodrom Brno padł łupem Piotra Parysa Juniora, dla którego było to już trzynaste zwycięstwo w sezonie 2016. Podium uzupełnili Marcin Jaros i Piotr Wójcik.

14292294_1779793865627669_759104454018890491_n

Doskonałym startem popisał się dzisiejszy zwycięzca, szybko odjeżdżając od rywali. Warto wspomnieć, iż start tegorocznego mistrza w drugim wyścigu siódmej rundy pucharu do samego końca nie był pewny. 17-letni lublinianin narzekał na zatrucie pokarmowe, jednak wola walki i młodość zwyciężyły z chorobą.

Dobrym startem popisał się również Marcin Jaros, który w początkowej fazie wyścigu naciskał na Marcina Jedlińskiego. Ten jednak dobrze się bronił, a w myśl zasady gdzie dwóch się bije tam trzeci korzysta, na miejsce Jarosa wskoczył debiutujący za kierownicą pucharowego Porsche Igor Waliłko. Zawodnik z numerem 50 zaczął gonić Marcina Jedlińskiego i przystąpił do ataku w stadionowej części toru Autodrom Most. Niestety, jego próba zakończyła się kontaktem pomiędzy dwoma zawodnikami, w efekcie którego zawodnik Olimp Motorsport spadł o kilka pozycji w dół.

Igor Waliłko otrzymał za ten manewr karę przejazdu przez aleję serwisową, zostawiając Jarosowi wolną drogę do drugiego stopnia na podium. Po raz kolejny w ten weekend mądrą i szybką jazdą popisał się Piotr Wójcik, który unikając podobnych przygód uzupełnił najniższy stopień na podium.

Marcin Jedliński ostatecznie minął linię mety na czwartym miejscu, a na osłodę mógł pochwalić się najszybszym okrążeniem (2:05.788) w wyścigu. Miejsca numer pięć i sześć przypadły Igorowi Waliłce i Mariuszowi Urbańskiemu. Czołową dziesiątkę zamknęli Dietmar Pucher, Stefan Oschmann, Robert Kępka (zwycięzca w klasie S) oraz Dominik Kotarba-Majkutewicz.

Pozostałe miejsca na podium w klasie S uzupełnili Stanisław Jedliński i Wiesław Lukas. Z wyścigu po awarii skrzyni biegów musiał wycofać się Juliusz Syty.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News