Andreas Mikkelsen i Jari-Matti Latvala uzyskują dokładnie taki sam czas na 4,55-kilometrowym odcinku testowym przed Rajdem Niemiec, choć Fin potrzebował jednego przejazdu więcej.
Po pierwszej turze przejazdów najszybszy na shakedownie był Dani Sordo, wyprzedzając swojego zespołowego kolegę z Hyundai Motorsport – Thierry’ego Neuville’a. Po drugim przejeździe na czele tabeli z wynikami wciąż znajdowali się zawodnicy jadący za kierownicą i20 WRC.
Wtedy też na odcinek testowy wjechała karetka, której załoga musiała udzielić pomocy jednemu z kibiców. Godzinę później okazało się, że mimo pomocy medycznej 68-letni kibic z Belgii zmarł w skutek ataku serca. Odcinek został wznowiony.
W trzecim przejeździe swoje najlepsze czasy uzyskali Sebastien Ogier (2:21.8), Hayden Paddon (2:22.4), a także Ott Tanak (2:24.9), który po dobrym początku finiszował na odległej dziewiątej pozycji, tuż przed dziesiątym Madsem Ostbergiem, który na swoim drugim przejeździe stracił ponad 10 minut. Słabszy czas Estończyka mógł jednak wynikać z faktu, iż w jego Fieście WRC znalazły się zupełnie nowe opony DMACK.
Na czwartym przejeździe Andreas Mikkelsen ustanowił swój najlepszy czas, który wystarczył do pozostania na szczycie tabeli. Jari-Matti Latvala pod sam koniec sesji pojechał o 0,7 sekundy szybciej niż poprzednio i wyrównał czas swojego zespołowego kolegi z Volkswagena.
Na trzecim miejscu odcinka testowego uplasował się Dani Sordo, wyprzedzając Ogiera, Paddona i Neuvilla. Stephane Lefebvre z Citroena ukończył shakedown na 7. miejscu tracąc do Mikkelsena 1,6 sekundy.