Obiecujący debiut w Czechach

Obiecujący debiut w Czechach

c7f82209-6bdb-4128-8d8a-9314dc201b2e_resize

Podaj dalej

Jarek i Marcin Szejowie – aktualni Rajdowi Mistrzowie Czech w grupie N – mają za sobą udany debiut w nowym samochodzie. W zakończonym dziś Rajdzie Valasska, załoga GK Forge Metkom Rally Team po raz pierwszy w karierze startowała Fordem Fiestą R5.

W mocno obsadzonej inauguracyjnej rundzie Mistrzostw Czech, Polacy uplasowali się na 7. pozycji. Dzięki temu wynikowi Jarek i Marcin zapisali na swoje konto pierwsze w tym sezonie punkty do klasyfikacji czeskiego czempionatu. Łącznie w Rajdzie Valasska załoga z Ustronia zdobyła 18 punktów – 9 za 7. miejsce w klasyfikacji zawodów, 5 za wyniki pierwszego etapu rajdu i 4 za rezultat wywalczony w drugim etapie imprezy.

Po przesiadce z Subaru Impreza do znacznie bardziej zaawansowanego samochodu klasy R5, bracia Szejowie z kilometra na kilometr coraz lepiej poznawali możliwości nowego auta. Polska załoga od samego początku zawodów wypracowała równe tempo. To pozwoliło im nie tylko ukończyć wszystkie 12 wymagających odcinków specjalnych, lecz także nawiązać skuteczną walkę z wieloma czeskimi zawodnikami, którzy lepiej znają miejscowe trasy, a dodatkowo przejechali samochodami R5 znacznie więcej kilometrów niż Jarek i Marcin.

W zawodach triumfował duet Kopecky/Dresler

 

Załoga fabrycznego zespołu Skody o ponad minutę pokonała siedmiokrotnego mistrza Czech – Vaclava Pecha, pilotowanego przez Petra Uhela. Kierowca z Pilzna odzyskał drugą lokatę rzutem na taśmę – na ostatnim odcinku specjalnym. Podium uzupełniła załoga Černý/Černohorský, która do Pecha straciła zaledwie sekundę. Rajd Valasska ukończyło 49 z 77 załóg, które w sobotę ruszyły do rywalizacji w zawodach.

Kolejną rundą Mistrzostw Czech i jednocześnie następnym startem Jarka i Marcina Szejów będzie rozgrywany na południe od Pilzna Rajd Sumava Klatovy (21-22 kwietnia).

Jarek Szeja: – Zrealizowaliśmy nasz najważniejszy cel na ten rajd. Przejechaliśmy wszystkie odcinki specjalne, osiągnęliśmy metę i to w całkiem niezłym tempie. Z tego możemy być zadowoleni. Cieszę się także z tego, ile się dowiedzieliśmy i jak wiele materiału do dalszej nauki zebraliśmy na tutejszych odcinkach. Różnica między samochodami, którymi ścigaliśmy się w poprzednich sezonach, a Fiestą R5 jest ogromna. Ten samochód ma niesamowity potencjał. Przez cały rajd uczyłem się tego, gdzie leżą granice możliwości tego auta i jak się do nich zbliżyć. Starty samochodem klasy R5 w mocno obsadzonych Mistrzostwach Czech, to nie tylko spełnienie marzeń, ale przede wszystkim niesamowita szansa i wyzwanie, jakie możemy podjąć dzięki naszym partnerom, czyli firmom GK Forge Grelowski – obróbka plastyczna metali, Grupa Metkom, Orsak Rally Sport, Satjam, GPD, a, s., Darma, Deco-Car, Minimax, Viralseed, Pokrycia Dachowe Pniok Sylwester. Dlatego teraz chcemy ciężko pracować, by w kolejnych zawodach lepiej wykorzystać Fiestę R5 i systematycznie podkręcać nasze tempo. Dziękujemy kibicom z Polski za tak liczne przybycie na odcinki specjalne Rajdu Valasska. Naprawdę było Was widać. Do zobaczenia na Rajdzie Sumava!

Klasyfikacja Rajdu Valasska (1. runda Mistrzostw Czech):

  1. Kopecky/Dresler (Skoda Fabia R5) 1:30:57,8 s.
  2. Pech/Uhel (Ford Fiesta R5) +1:11,1 s.
  3. Černý/Černohorský (Skoda Fabia R5) +1:12,1 s.
  4. Dohnal/Ernst (Ford Focus WRC) +2:01,1 s.
  5. Odložilík/Tureček (Ford Fiesta R5) +3:04,5 s.
  6. Vlček/Žáková (Ford Fiesta R5) +3:22,7 s.
  7. Szeja/Szeja (Ford Fiesta R5) +3:30,9 s.
  8. Tlustak/Vybíral (Skoda Fabia R5) +4:25,4 s.
  9. Tarabus/Machů (Skoda Fabia S2000) +4:27,6 s.
  10. Štajf/Rajnoha (Skoda Fabia R5) +4:52,4 s.
  11. Trojan/Chlup (Skoda Fabia R5) +5:28,6 s.
  12. Trněný/Pritzl (Skoda Fabia WRC) +6:07,1 s.

Punktacja Rajdowych Mistrzostw Czech po Rajdzie Valasska:

  1. Jan Kopecky 60 pkt.
  2. Vaclav Pech 41 pkt.
  3. Jan Černý 41 pkt.
  4. Jan Dohnal 29 pkt.
  5. Roman Odložilík 23 pkt.
  6. Martin Vlček 22 pkt.
  7. Jarek Szeja 18 pkt.
  8. Antonin Tlustak 12 pkt.
  9. Jaromir Tarabus 11 pkt.
  10. Vojtěch Štajf 8 pkt.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News