18 stałych kierowców będzie rywalizować w tegorocznych Rallycrossowych Mistrzostwach Świata. Jak zwykle najpopularniejszą marką na liście startowej jest Ford, którą wybrało aż 7 zawodników. Ford jest też jedynym producentem, który wystawia dwa modele samochodów.
Fabryczny team Hoonigan Racing Division wspierany przez Ford Performance jako jedyny ma do dyspozycji model Focus, za kierownicami którego zasiadają szef ekipy, Ken Block oraz jeden z najlepszych rallycrossowców, Andreas Bakkerud. 25-letni Norweg już w ubiegłym roku potwierdził szybkość i niezawodność Focusa – jedynego auta segmentu C w stawce – wygrywając trzy rundy World RX kończąc sezon na wysokim trzecim miejscu.
Ford Focus to jedyne auto segmentu C w stawce
Kolejnym zespołem, który postawił na Forda jest MJP Racing Team Austria (wcześniej World RX Team Austria), który w przeciwieństwie do Hoonigan Racing Division będzie dysponował modelem Fiesta. Za sterami pierwszego „potwora” zasiądzie Kevin Eriksson – zwycięzca ubiegłorocznej rundy na niemieckim Esteringu oraz były kierowca DTM, Timo Scheider.
IMAGEN | El nuevo equipo MJP Racing Team Austria presenta logo y decoración para los Ford Fiesta RX SuperCar de Eriksson y Scheider: pic.twitter.com/UtN0FwlNf9
— PLUS+ RX (@PlusRX) March 7, 2017
Inny austriacki zespół – STARD również skupia się na startach Fordami Fiesta RXS. Kierowcami zespołu będą byli zawodnicy MJP Racing, Łotysz – Janis Baumanis oraz Rosjanin Timur Timerzyanov. Siódmym ze wspomnianych zawodników, którzy zaufali konstrukcji Forda jest Niclas Gronholm – syn słynnego Marcusa Gronholma, który wraz „błękitnym owalem” zdobył w sezonach 2006-2007 mistrzostwo świata producentów w cyklu WRC.