Najdłuższy rajd w kalendarzu

Najdłuższy rajd w kalendarzu

Podaj dalej

Rajd Dario Cerrato 1987 ERC Rally, szósta runda Master of Champions Cup 2015  odbył się w dniach 18-24 maja gromadząc na starcie 130 zawodników. Trasa rajdu podzielona została na 12 odcinków specjalnych, z których najdłuższe to dwukrotnie przejeżdżany 15,5 km oes  Sorica, a drugi zupełnie nowy dla zawodników  11km odcinek Slovakia Ring. Łącznie wyznaczono ponad 91km oesowych, co czyniło rajd jednym z najdłuższych do tej pory rozegranych w całym cyklu.

 

 

Snap28000

Zawody wygrał dotychczasowy lider rozgrywek Jurek Bogdanowicz (Citroen DS3 WRC), wyprzedzając drugiego Piotra Gazdę (Ford Fiesta RS WRC) o ponad 1,5 minuty. Trzeci do mety dotarł Fin Toomas Heikkinen (Citroen DS3 R5), który do lidera stracił kolejne 22 sekundy. Liderem generalki po 6 rundach MOCC pozostaje Bogdanowicz, na pozycję vice lidera awansował Piotr Gazda, natomiast Jakub Masiarek, który przed rajdem miał szansę na awans na pozycję lidera cyklu w wyniku absencji w zawodach spadł na trzecią lokatę i w tej chwili traci do lidera 35 punktów.

Ciekawa sytuacja miała miejsce w klasie 2 (R5). Po raz kolejny, bowiem do głosu doszedł zagraniczny zawodnik. Rajd w klasie wygrał oczywiście Heikkinen, za nim uplasował się dotychczasowy lider Rafał Marzec (Fiesta R5), a najniższy stopień podium zajął Kamil Żurawlew (Fiesta R5). Liderem w dalszym ciągu pozostaje Marzec, który o 28 punktów wyprzedza Żurawlewa.

Do międzynarodowej pogoni doszło również w klasie 3 (s2000 + R4). Zwycięzcą rajdu został podobnie jak przed dwoma tygodniami Estończyk, Raimo Okas (Fiesta s2000). Niewiele ponad minutę za nim do mety dotarł Hiszpan Juan Marzoa (207 s2000), a trzeci dojechał nasz rodzimy zawodnik Tomasz Matera (Fiesta s2000). Wielkim pechowcem klasy został dotychczasowy lider Marcin Piątek, który w wyniku kilku błędów został sklasyfikowany na odległym niepunktowanym miejscu. Efektem tego jest jednopunktowa różnica pomiędzy dwoma pierwszymi zawodnikami klasy po tym rajdzie. Zapowiada nam się, więc niezwykle ciekawa rywalizacja w dalszej części sezonu.

 Zwycięzcy pozostałych klas:

Klasa 4 (N4) – Mateusz Koralewski – Subaru Impreza N14

Klasa 5 (RC3) – Michał Rubajczyk – Opel Corsa C s1600

Klasa 6 (RC4) – Kamil Karpiel – Opel Adam R2

Klasa 7 (RGT) – Dawid Wieczorek – Porsche 911 GT3

Wszelkie informacje niezbędne do wzięcia udziału w rozgrywkach dostępne są na www.masterofchampions.blogspot.com oraz na pucharowym profilu Facebook.

 

Snap27936 copy

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News