Ile będzie wynosiło wpisowe? Co będzie do wygrania? Gdzie punkty będą liczone podwójnie? Na te pytania kierowcy aspirujący do udziału w cyklu Junior WRC poznali odpowiedź podczas wtorkowego spotkania, zorganizowanego w podkrakowskiej siedzibie M-Sport Poland.
We wtorek przed godziną 14:00 zaproszeni zawodnicy zameldowali się w Balicach, gdzie zlokalizowana jest nowoczesna siedziba M-Sport Poland. Gospodarze wydarzenia zapewnili uczestnikom kilka atrakcji, o których więcej napiszemy w wieczornym artykule poświęconemu m.in. zwiedzaniu obiektu w podkrakowskiej miejscowości. W części głównej spotkania, kierowcy otrzymali natomiast pakiet niezbędnych informacji dotyczących szczegółów rywalizacji w nadchodzącym sezonie.
Z dokumentu otrzymanego przez zawodników na początku spotkania wynika, że kierowcy będą rywalizowali w samochodach Ford Fiesta R2 – Maszyny, które dla was przygotowujemy są praktycznie identyczne. Ewentualne różnice mogą sięgać np. góra jednego konia mechanicznego. Jeżeli w trakcie sezonu zobaczycie, że coś niepokojącego dzieje się z waszym pojazdem, to nalegam abyście zgłaszali to bez zastanowienia do naszych pracowników – informował menedżer M-Sport Poland, Maciej Woda.
Podczas spotkania przedstawiono kalendarz cyklu, który w 2018 roku będzie obejmował rundy w Szwecji (15-18 luty), na Korsyce (5-8 kwiecień), w Portugalii (17-20 maj), Finlandii (lipiec) oraz w Turcji (13-16 wrzesień). W tym ostatnim przypadku punkty zdobywane do klasyfikacji końcowej będą liczone podwójnie, aby urozmaicić widowisko i dodać dramaturgii rywalizacji. Co ciekawe, zasada ta będzie obowiązywała tylko załogi, które wcześniej ukończyły przynajmniej trzy rundy cyklu. Do podsumowania sezonu będą brane pod uwagę cztery najlepsze występy. Trzeba również dodać, że kierowcy będą otrzymywali dodatkowy punkt za zwycięstwa na poszczególnych odcinkach specjalnych.
Wpisowe dla załóg wyniesie 139,5 tysiąca euro, które będzie można regulować w sześciu ratach. Nagrodą dla najlepszego kierowcy cyklu 2018 będzie m.in. nowy Ford Fiesta R5, a ponadto 200 opon przeznaczonych do rywalizacji w cyklu WRC2 w roku 2019, zapas paliwa na siedem rund oraz zwolnienie z konieczności uiszczania wpisowego na wybrane imprezy. Do rywalizacji będą dopuszczeni kierowcy urodzeni po 1 stycznia 1989 roku.
Tagi: M-Sport, Junior WRC