Chiny stanowią największy krajowy rynek zbytu sportowych samochodów Porsche. Co jednak czyni Państwo Środka jeszcze bardziej wyjątkowym dla producenta ze Stuttgartu?
Klientami Porsche w Chinach są głównie młodzi ludzie. Ich użytkownikami są osoby średnio o 20 lat młodsze niż w Europie i Ameryce. Proporcje kobiet za kierownicą Porsche także są ciekawe (ok. 30% w Chinach, 20% w USA, a tylko 10% w Niemczech). Chinki są niezwykle zainteresowane sportowymi dwudrzwiowymi coupé. Przez to aż 42% z chińskich kierowców modelu 911 to kobiety!
Nic dziwnego zatem, że dystrybucja i możliwości użytkowania Porsche w Chińskiej Republice Ludowej ciągle się rozrasta. Przykładowo w Szanghaju otwarto Porsche Experience Centre. Ośrodek jest zlokalizowany tuż obok Shanghai International Circuit – toru wyścigowego, na którym gościu chociażby Formuła 1. Dzięki temu Chińczycy mogą skorzystać z wielu ciekawych programów szkoleniowych na różnych odcinkach wyścigowego obiektu.
W Polsce także lada moment będzie można skorzystać z podobnego rozwiązania, dzięki uruchomieniu Porsche Driving Experience. Od maja rusza cykl tego typu szkoleń, dzięki którym będzie można poznać możliwości nawet najbardziej ekstremalnych modeli niemieckiego producenta. Oczywiście samodzielnie za kierownicą, co oznacza, że nie trzeba być właścicielem samochodu marki Porsche.
Tekst: Marcin Zabolski