WRC Motorsport&Beyond

Wiesław twierdzi, że kupiłby sobie nawet „Lambodzini” w LPG, ale podobno to nie jest bezpieczne. Mit obalony a filmik otwiera sceptykom oczy [WIDEO]

instalacja LPG podczas zderzenia

Z jakiegoś powodu ludzie nie są przekonani do tego, że samochody zasilane przez LPG są bezpieczne. Faktycznie rzecz biorąc, są bezpieczniejsze niż modele benzynowe. Zbiorniki na gaz wykonano ze stali o dużej grubości. Są bardziej odporne na przebicie i wytrzymują znacznie większe uderzenia, niż typowe zbiorniki na benzynę lub diesel. Niektóre nowe samochody benzynowe, mają plastikowe lub kompozytowe zbiorniki paliwa.

Zbiorniki LPG są jak forteca,  co sprawdzili w crash teście

Systemy mocowania zbiornika zaprojektowano tak aby zapewnić, że zbiornik nie zostanie wypchnięty, nawet w przypadku uderzenia o masie 20 G. Zbiorniki LPG montuje się z automatycznym ogranicznikiem napełniania (AFL), aby zapobiec przepełnieniu. Dzięki temu praktycznie wyeliminowano uwalnianie nadmiaru gazu podczas tankowania.

Jak wiadomo w przypadku benzyny, wielu z nas doświadczyło jej wycieków. W przeciwieństwie do rozlanej benzyny, która gromadzi się pod Twoim samochodem, gaz po prostu rozprasza się w powietrzu.
Zbiorniki na autogaz dzięki projektantom, wytrzymują nawet najbardziej ekstremalne warunki. Ponadto są zaprojektowane z niewykorzystaną 20% objętością, aby umożliwić dowolną ekspansję LPG gdy zrobi się gorąco.

Boisz się kupić auto z instalacją LPG? Będzie gorzej gdy wybuchnie Ci kuchenka w kuchni

Trzeba pamiętać również o istnieniu zaworów. Zawór bezpieczeństwa, zapewnia, że ​​ciśnienie w zbiorniku pozostaje w bezpiecznych granicach. Zwłaszcza gdy zbiornik zostanie wystawimy na nadmierną ilość ciepła. Podwójne zawory zwrotne, służą do zapewnienia gazoszczelnego napełniania. Zapobiega to przypadkowemu cofaniu się.

KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN

Jeżeli pojawi się nieszczelność przewodu zasilającego na skutek uszkodzenia auta i jego instalacji LPG, w wyniku awarii lub kolizji drogowej, to unieruchomienie silnika spowoduje zamknięcie całkowite wypływu gazu ze zbiornika za pomocą elektrozaworu umieszczonego na zaworze wypływu. Wraz z nim zamkną się również pozostałe elektrozawory gazowe instalacji (zawór gazu, reduktor) uniemożliwiając wypływ LPG.

Jak to faktycznie wygląda podczas zderzenia? dowiesz się z poniższego filmu.