Grupa Volkswagen w przyszłości zamierza korzystać z jednej platformy dla większości elektrycznych samochodów wszystkich swoich marek. Z nową architekturą opracowaną przez Project Trinity, zastąpi ona ostatecznie obecne platformy MEB i PPE Volkswagena.
Nowa platforma Scalable Systems Platform (SSP), po raz pierwszy trafi do samochodu opracowanego przez Audi Project Artemis.
Platforma SSP, w dużej mierze opiera się na obecnych MEB i PPE
To posunięcie ma na celu wprowadzenie w przyszłości w dużej mierze ustandaryzowanych podstaw technicznych dla swoich marek, poprzez zwiększone wykorzystanie znormalizowanych platform, oprogramowania, baterii i usług mobilnych.
Niemiecki gigant, w który posiada m.in takie marki jaki, Audi, Bentley, czy Porsche, już teraz korzysta ze współdzielenia platform. SSP w przyszłości będzie kluczowa, aby zwiększyć udział producenta na rynku samochodów elektrycznych.
„Platformy Volkswagena są ważnym elementem składowym historii sukcesu Volkswagena i przenosimy podejście platformowe na nowy poziom. Zapewniając silne, ujednolicone platformy, nasze marki mogą uwolnić swój pełny potencjał i synergię. Nasza platforma MEB służy jako dowód słuszności koncepcji. Wprowadziła mobilność do naszej podstawowej działalności ”- powiedział Herbert Diess, szef grupy.
Szef grupy dodał, że większy zakres wykorzystania współdzielenia platform, przyniesie większe korzyści dla rozwoju technologii elektrycznej i cyfrowej.
Niemiecki producent wprowadził już platformę elektryczną MEB, która do końca przyszłego roku trafi do 27 modeli elektrycznych.
Między innymi trafi do Volkswagena ID 3 i ID 4 , Cupra Born, Skodzie Enyaq i Audi Q4 e-tron . Pierwszy pojazd na platformie PPE opracowanej przez Audi i Porsche, wejdzie na rynek w przyszłym roku. Prawdopodobnie będzie to wersja EV Porsche Macan.
Volkswagen uruchomił project Trinity i pracuje nad całkiem nową platformą o nazwie SSP
Volkswagen uruchomił Project Trinity, który pracuje nową platformą Scalable Systems Platform (SSP). Znajdzie ona swoje zastosowanie już w połowie bieżącej dekady. Platforma jest opisywana jako w pełni cyfrowa i wysoce skalowalna. Ponadto jest odpowiednia dla „modeli wszystkich marek i segmentów”. Jest mocno oparta na technologii MEB i PPE.
KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN
Diess powiedział, że SSP, które będzie w dużej mierze zbudowane w standardowej formie z opcjami kupowanymi i aktywowanymi online. zastąpi zarówno MEB, jak i PPE. Ten proces prawdopodobnie potrwa do połowy następnej dekady.
„Ile platform potrzebuje grupa? Uważamy, że zróżnicowanie platform ze względu na wiele różnych koncepcji układu napędowego nie ma już znaczenia, ponieważ wszystkie nowe platformy mają deskorolkę akumulatorową. Daje nam to dużą skalowalność, ponieważ mogą z łatwością akceptować różne rozmiary baterii i tak dalej. To podejście ma sens i będzie jedną z głównych dźwigni umożliwiających wykorzystanie dużej skalowalności w całej grupie”- powiedział w rozmowie z Autocar, Herbert Diess
Skoro mowa o oprogramowaniu, Volkswagen Group zainwestował znaczne środki w dział Car.Software i pracuje nad system operacyjnym VW.OS nowej generacji. W najbliższych latach trafi on do samochodów wszystkich marek, niemieckiego giganta.
System pojawi się po raz pierwszy w seryjnym pojeździe opracowywanym przez Audi Project Artemis w 2024 roku.