Dacia Spring to pierwszy w pełni elektryczny samochód rumuńskiego producenta. Mierzy niecałe 4 metry, ma moc 45 KM i zasięg 230 km. Patrząc na ten budżetowy samochód, który jest wąski i wysoki, nie wygląda na stworzony do pokonywania zakrętów. Mini crossover chociaż jest tani, po raz kolejny potwierdził, że bynajmniej nie jest złym samochodem. To co potrafi zaimponowało dziennikarzom, którzy sprawdzili ją w teście łosia.
Dacia Spring kocha zakręty i pokazała, że jest lepsza od Hondy e
Kiedy patrzysz na Dacie Spring, nie wygląda ona na pożeracza zakrętów. Nadwozie na cienkich oponach, nie wróży szczęśliwego finału gdy wejdziesz z dużą prędkością w zakręt.
Budżetowego elektryka, poddano testowi łosia, gdzie zaskoczył rywali. Nagrana przez km77.com pierwsza próba testu, wykonana przy prędkości 74 km/h, zakończyła się strąceniem pachołków. Zaskoczenie było spore, gdy Dacia Spring przejechała tor nie odrywając z ziemi żadnego koła.
Przy prędkości zwiększonej do 77 km/h z powodzeniem omijała przeszkody. Miękkie zawieszenie samochodu pozwoliło na dość gwałtowne wychylenie pojazdu, a wszystkie cztery opony nie straciły ani na moment kontaktu z asfaltem.
Świetny wynik Dacii Spring to zasługa elektronicznego programu stabilizacji pojazdu. To imponujący z zarazem zaskakujący wynik. Mały i pozornie niestabilny elektryk, pobił w teście łosia bardziej sportową Hondę e i Seata Mii. Po raz kolejny okazuje się, że tanie auto może mieć wiele zalet, których nie znajdziesz wśród jej droższej konkurencji.