WRC Motorsport&Beyond

Jak feniks z popiołów. Radosław Typa został mistrzem RSMP w 2WD

fot. rsmp.pl

Radosław Typa niczym feniks z popiołów powrócił w tym roku na trasy RSMP i po pożarze, który miał w 2015 roku, wywalczył mistrzowską koronę.

Rywalizacja wśród załóg aut z napędem na jedną oś w tym roku była niezwykle zacięta i przed rozpoczęciem sezonu spokojnie można było wymienić kilku faworytów do końcowego triumfu. Zmagania rozpoczęły się na trasach Rajdu Rzeszowskiego, który pewnie wygrali Szymon Cieślak i Paweł Pochroń. Ponad 40 sekund do zwycięzców stracili Maciej Lubiak i Tomasz Borko. Trzecie miejsce w powrocie na odcinki mistrzostw Polski po pięcioletniej przerwie wywalczył Radosław Typa, którego pilotował Szymon Gospodarczyk.

Czytaj też: Udana lekcja Huttunena, czyli sprinterski sezon RSMP za nami

Rajd Śląska – FWD pogodzone przez BMW

Na Rajdzie Śląska załogi, które walczyły o triumf w autach z napędem na przednią oś pogodzili Jakub Lesiak i Łukasz Biernot w BMW M3 E46. Drugie miejsce podobnie jak w Rzeszowie wywalczyli Lubiak i Borko, ale ich strata do zwycięzców wyniosła tylko 9,2 sekundy. Trzecie miejsce powtórzył duet Typa/Gospodarczyk. O zaciętości zmagań na Śląsku świadczy fakt, że czołowa dziewiątka klasy zmieściła się w jednej minucie.

Przed finałową rundą sezonu matematyczne szanse na mistrzowski tytuł miało dziewięć załóg, a w najlepszej sytuacji byli Lubiak i Borko, którzy mieli pięć punktów zapasu nad Typą i Gospodarczykiem.

fot. rsmp.pl

Fantastyczny finał w Świdnicy

Już pierwszy dzień rywalizacji w Świdnicy pokazał, że każdy z szansami na tytuł będzie chciał wygrać sowiogórski klasyk. Po trzech oesach na czele znajdowali się Marek Mularczyk i Michał Paciej, za którymi znajdowały się duety Gazda/Mikuliszyn i Typa/Wątroba. Różnice w czołówce były jednak niewielkie. Trzynaście załóg mieściło się w 20 sekundach, co zapowiadało niesamowite emocje drugiego dnia.

Deszczowa pierwsza niedzielna pętla sprawiła, że w klasyfikacji doszło do wielu zmian. Najważniejszym wydarzeniem było wypadniecie z trasy Macieja Lubiaka i Tomasza Borko, którzy zostawili swojego Peugeota na spadaniu do Kamionek i pożegnali się z szansami na mistrzowski tytuł. W komfortowej sytuacji znaleźli się wówczas Typa i Wątroba, którzy byli sklasyfikowani na drugim miejscu w rajdzie.

Popołudniowa słoneczna pętla była jednak koncertem mistrza Polski. Typa wygrał dwa odcinki, w tym dodatkowo punktowany Power Stage i w pierwszym sezonie w RSMP od czasu pożaru na Rajdzie Karkonoskim wywalczył mistrzowski tytuł w klasie 2WD oraz 4.

Wicemistrzostwo ostatecznie wywalczyli Szymon Cieślak i Paweł Pochroń, którzy dzięki zwycięstwu na Rajdzie Rzeszowskim zostali sklasyfikowani wyżej niż Maciej Mularczyk i Michał Paciej. Dwóch punktów do końcowego podium zabrakło duetowi Bonder/Gerber, który najlepiej spisał się na koniec sezonu wywożąc ze Świdnicy drugie miejsce.

fot. rsmp.pl

Koncertowy sezon załogi Szeja/Szeja

Jarosław Szeja, pilotowany przez Marcina Szeję, miniony sezon RSMP 2020 z pewnością może opisać jako koncertowy. Jak inaczej podsumować rok, w którym wygrywa się dwa rajdy i przy okazji zdobywa się komplet punktów dodając do tego drugie miejsce.

Już na trasach Rajdu Rzeszowskiego załoga Subaru Imprezy pokazała, że jest w świetnej formie i pokonała rywali o blisko cztery minuty. Na Rajdzie Śląska Szejowie musieli uznać wyższość Jacka Jureckiego i Michała Treli, ale na wymagającym Rajdzie Świdnickim-Krause powrócili na szczyt i w świetnym stylu zostali mistrzami Polski w Open 4WD.

Wicemistrzostwo wywalczyli Jacek Jurecki i Michał Trela. Świetne tempo załogi Fiesty Proto było przeplatane błędami, które z pewnością kosztowały duet pierwsze miejsce. Najniższy stopień podium wywalczył duet Kowal/Lenkowski, który dwukrotnie kończył zmagania na piątym miejscu i raz na szóstym.

fot. rsmp.pl

Mistrzowie pozostałych klas

Poniżej prezentujemy zawodników, którzy zdobyli miejsce w czołowej trójce lub mistrzowskie tytuły w pozostałych klasach RSMP. Zgodnie z regulaminem mistrzowski tytuł jest przyznawany w klasie, w której jest minimum trzech sklasyfikowanych. Wicemistrzostwo przyznawane jest przy minimum pięciu sklasyfikowanych, a drugie wicemistrzostwo przy minimum siedmiu sklasyfikowanych.

KLASA 2
1. Huttunen/Lukka – Mistrzowie Polski
2. Grzyb/Poradzisz – Wicemistrzowie Polski
3. Kotarba/Kotarba – II wicemistrzowie Polski

KLASA HR2
1. Pryczek/Pryczek – Mistrzowie Polski
2. Gaciarz/Skorupa – Wicemistrzowie Polski
3. Grzywacz/Czekan

KLASA 3
1. Mularczyk/Paciej – Mistrzowie Polski
2. Wilk
3. Michalski/Binięda

KLASA OPEN 2WD-
1. Sroka/Woźniak
2. Kozłowski/Habuda

KLASA OPEN 2WD
1. Rusin/Ferdek – Mistrzowie Polski
2. Teter/Marczewski – Wicemistrzowie Polski
3. Zakrzewski – II wicemistrz Polski

KLASA 4
1. Typa – Mistrz Polski
2. Cieślak/Pochroń – Wicemistrzowie Polski
3. Bonder/Gerber – II Wicemistrzowie Polski

KLASA HR3
1. Gaciarz – Mistrz Polski
2. Sidor/Piczak
3. Kula/Opałka

KLASA HR4
1. Różycki – Mistrz Polski
2. Ciombor/Borycki
3. Smagała/Miklaszewski

KLASA HR BMW
1. Wolski/Krawiec – Mistrzowie Polski
2. Goździewicz/Madej-Smolarek
3. Słupski/Mazur

KLASYFIKACJA KLUBOWA
1. AK Polski – Mistrzowie Polski
2. AK Śląski – Wicemistrzowie Polski
3. AK Galicyjski – II wicemistrzowie Polski

KLASYFIKACJA ZESPOŁÓW SPONSORSKICH
1. Rallytechnology – Mistrzowie Polski
2. APR Motorsport – Wicemistrzowie Polski
3. Hyundai Poland Racing – II Wicemistrzowie Polski

KLASYFIKACJA ZESPOŁÓW PRODUCENCKICH
1. Hyundai – Mistrzowie Polski
2. Subaru – Wicemistrzowie Polski