Kwalifikacyjny dla Ostberga

Kwalifikacyjny dla Ostberga

10604715_831206317005959_4012799226087344554_o

Podaj dalej

Mads Ostberg okazał się najszybszy podczas odcinka kwalifikacyjnego przed Rajdem Wysp Kanaryjskich.

fot. FIA ERC
fot. FIA ERC

Etatowy kierowca M-Sportu był najszybszy już podczas przejazdów treningowych, by podczas walki na oesie kwalifikacyjnym wykręcić 2:00,977. Druga lokata przypadła Aleksjejowi Łukjaniukowi, natomiast czołową trójkę uzupełnił najszybszy z Polaków, Kajetan Kajetanowicz, który stracił do Ostberga 0,733 sekundy.

– To naprawdę fajny oes – stwierdził Kajetanowicz. – Przyczepność jest ogromna. Czekaliśmy trochę na starcie, co ochłodziło nasze opony. Kilka zakrętów pojechaliśmy przez to zbyt wolno. 

Czołową piątkę uzupełnili Ivan Aves oraz Robert Consani, natomiast kolejne polskie załogi uplasowały się na pozycjach poza czołową dziesiątką. Dwunasty był Jarosław Kołtun – jedno oczko przed Wojtkiem Chuchałą, który podczas swojego pierwszego rajdu po powrocie do Subaru Poland Rally Team od razu okazał się najszybszy w WRC2.

Zaraz za jego plecami znalazł się Tomek Kasperczyk w Fordzie Fiesta R5, natomiast debiutujący w Mistrzostwach Europy Łukasz Habaj uplasował się na 18. miejscu w generalce i pierwszym w ERC3. Polskie załogi w oście generalnie pojechały bardzo dobrze, gdyż na drugim i trzecim miejscu w klasie znaleźli się Tomek Gryc i Alex Zawada. Łukasz Pieniążek znalazł się natomiast na piątym miejscu w klasie.

Wyniki odcinka kwalifikacyjnego:

1. Mads Ostberg Ford Fiesta R5 2:00,977
2. Alexey Lukyanuk Ford Fiesta R5 +0,189
3. Kajetan Kajetanowicz Ford Fiesta R5 +0,733
4. Ivan Aves Ford Fiesta R5 +0,868
5. Robert Consani Peugeot 208 R5 +1,206

12. Jarosław Kołtun Ford Fiesta R5 +7,267
13. Wojciech Chuchała Subaru Impreza +7,464 (1.ERC2)
14. Tomasz Kasperczyk Ford Fiesta R5 +9,063
18. Łukasz Habaj Peugeot 208 R2 +10,992 (1.ERC3)
19. Tomasz Gryc Peugeot 208 R2 +12,006 (2.ERC3)
21. Alex Zawada Opel Adam R2 +12,711 (3.ERC3)
24. Łukasz Pieniążek Opel Adam R2 +13,482 (5.ERC3)

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News