Niedzielny wyścig w Abu Zabi, który zakończył rywalizację w sezonie 2017 z całą pewnością przejdzie do historii. I nie chodzi o wydarzenia czysto sportowe ale o to co działo się już po dekoracji zawodników.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, przedstawiciele Liberty Media, właściciela cyklu Formuły 1 zaprezentowali nowe logo, które będzie obowiązywało już od następnego sezonu. Już kilka dni wcześniej do europejskiego urzędu patentowego zostały zgłoszone trzy propozycje nowej grafiki.
.@F1 has registered three new figurative logos designs with the @EU_IPO, located here: https://t.co/kWqhj5MBrW
The current logo is better than all three… pic.twitter.com/qqPoRqRF0N
— F1 Broadcasting (@f1broadcasting) November 17, 2017
Ostateczny wybór padł na ostatnie logo, którego barwę zmieniono finalnie z czerni na czerwień. Właścicielom nie podobało się głównie w starej wersji ulokowanie numeru 1 w pustej przestrzeni – Chcemy wprowadzić do cyklu powiew świeżej energii. Naszym zdaniem nowe logo to świetny pomysł. Chcemy zapewnić Formule 1 innowację i jednocześnie uprościć wzór. Takie działanie przybliża nas do dopasowania się do realiów panujących obecnie w przestrzeni cyfrowej – skomentował szef do spraw komercyjnych, Sean Bratches. W sieci dostępny jest już oficjalny klip prezentujący nowe logo.
Zmiana starej wersji graficznej, która była w użyciu od 23 lat wywołała sporo kontrowersji. Swoje wątpliwości wyrazili m.in. Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Sebastian Vettel oraz szef Mercedesa, Toto Wolff. W mediach społecznościowych rozgorzała natomiast silna dyskusja rozkładająca pomysł z wprowadzeniem nowego logo na czynniki pierwsze.
Ciekawe czy właściciele F1 projektując nowe logo brali pod uwagę jego wyświetlanie w pomniejszonej wersji, jak choćby na FB czy TT. Jak dla mnie jest kompletnie nieczytelne.
Publié par Wojciech Garbarz sur dimanche 26 novembre 2017
W zamyśle artystycznym nowa grafika przedstawia dwa bolidy zbliżające się do linii mety. Edycja logotypu jest zaledwie jednym z elementów większych zmian, które dla kibiców przygotowali organizatorzy i właściciele cyklu. W następnej kolejności ewolucja dosięgnąć ma tematu detali związanych z prowadzeniem transmisji telewizyjnych oraz nowego designu strony internetowej.
Obowiązujące od 23 lat logo prezentowało się następująco.
Od przyszłego roku zastąpi je nowa grafika.
Tagi: F1, Nowe logo F1