Rajd Finlandii będzie przedostatnią z 5 rund Rajdowych Mistrzostw Świata Juniorów. W stawce JWRC pojawi się 14 załóg w Fordach Fiesta R2T przygotowanych przez krakowski oddział M-Sportu.
Do rywalizacji na wymagających trasach w okolicach Jyväskylä część załóg przygotowywała się w AutoGlym Ralli. W nim zwycięzca Rajdu Korsyki w ramach JWRC, Jean-Baptiste Franceschi zajął imponujące drugie miejsce w klasie. Lider mistrzostw Dennis Rådström (wspierany przez polską markę Platinum) finiszował tam czwarty.
Na skandynawskiej ziemi szybki powinien być Emil Bergkvist, który ma już doświadczenie w Rajdzie Finlandii. Pokazał to na odcinku testowym, który wygrał w JWRC o 0,7 sekundy przed Kenem Tornem. Estończyk zaliczył przed imprezą swój domowy Rajd Estonii. Szybkim czasem zabłysnął także Terry Folb.
Maciej Woda, FIA JWRC Manager: Rajd Finlandii jest imprezą, którą pragnie wygrać każdy kierowca i nie jest trudno zauważyć dlaczego. Dla wielu ludzi to są najważniejsze zawody w roku, a ogromne prędkości i wysokie skoki sprawiają, że jest to najbardziej lubiany rajd w kalendarzu. Nie bądźmy jednak naiwni. Tu nie wszystko jest grą i zabawą. Odcinki są niezwykle techniczne z wieloma ślepymi zakrętami przez szczyty. Precyzja jest najważniejsza i nawet najmniejszy błąd jest niewybaczalny. To ogromne wyzwanie, które faworyzuje odważnych.
Przed Rajdem Finlandii Dennis Rådström ma 16 punktów przewagi nad Emilem Bergkvistem. Na trzeciej lokacie widnieje Jean-Baptiste Franceschi, który do drugiej pozycji traci 11 oczek. Terry Folb spróbuje zmniejszyć stratę lub nawet awansować na podium, do którego traci obecnie 17 punktów.
Tuż przed startem Rajdu Finlandii potwierdzono, że M-Sport Poland nadal będzie dostarczać samochody do cyklu JWRC.
Szerszy materiał o Junior World Rally Championship będzie można przeczytać w najnowszym wydanie Magazynu Rajdowego WRC, które w kioskach ukaże się jutro w piątek, 27 lipca.