Lista producentów, którzy wycofali ze swojej oferty silnik typu Diesel rośnie właściwie z dnia na dzień. Dziś możemy do niej dopisać kolejnego. Mazda zdecydowała się wycofać ze sprzedaży Mazdę 6 w sedanie i kombi z silnikiem wysokoprężnym. Najpopularniejszy model będzie dostępny od roku 2021 tylko z jednostkami benzynowymi.
Kolejne kombi bez Diesla
Duża limuzyna i kombi Mazdy staje się najnowszym modelem, który porzuca silnik typu Diesel. Produkcja zakończy się jeszcze w tym miesiącu, a klienci będą mogli kupować samochody dostępne w „zapasach” producenta do końca tego roku.
Mazda zaprzestanie produkcji swoich „6” z silnikiem Diesel zarówno w nadwoziu sedan jak i kombi. W Europie będziemy mogli więc kupić ten egzemplarz tylko z wolnossącym silnikiem benzynowym.
Wszystko wskazuje na to, że istniejąca już od dawna 2,2-litrowa jednostka wysokoprężna wymagałaby przeprojektowania. Wszystko po to, by sprostać coraz surowszym przepisom dotyczącym emisji spalin. Inwestycja nie została jednak zrealizowana, najprawdopodobniej jej wartość przewyższyła po prostu liczbę sprzedanych egzemplarzy samochodu.
Mazda 6 tylko z benzyną
Diesel 6 będzie dostępny do zamówienia z magazynu do końca tego roku, jak potwierdził rzecznik Mazda UK.
Wielu producentów w ostatnim czasie zmniejszyło lub całkowicie ograniczyło ofertę silników typu Diesel swoich modeli. Mimo iż nawet w tych modelach ten rodzaj paliwa był wcześniej popularnym wyborem.
To szczególnie dotkliwe dla rynków biznesowych i flotowych, gdzie użytkownicy samochodów służbowych są zachęcani do hybryd typu plug-in lub pojazdów elektrycznych zamiast tradycyjnego Diesla.
Mazda nie wycofuje jednak silnika 2,2 całkowicie z oferty. Będzie on dostępny w SUV-ie CX-5. Ale jego przyszłość nie jest jeszcze znana. Obecnie jest to jedyny silnik wysokoprężny w 9-modelowej gamie Mazdy. Alternatywą ma być silnik benzynowy SkyActiv X z zapłonem iskrowym, który – jak twierdzi Mazda, oferuje ekonomię Diesla z atrakcyjną dla kierowcy benzyną.