WRC Motorsport&Beyond

2-litrowy Diesel w układzie mild hybrid? To spalanie powali cię na kolana! Duży SUV wcale nie musi być paliwożerny

ford-ecoblue-diesel-hybrid

Duży SUV z mocnym silnikiem musi palić dużo paliwa? To mit, który obala najnowszy Ford Kuga EcoBlue Hybrid 150 KM. Ten 2-litrowy Diesel przez długi czas nie będzie musiał odwiedzać stacji benzynowej, a wszystko to dzięki inteligentnemu układowi mild hybrid. 

Wydajny i ekologiczny Diesel

Dla tych, którzy chcą kupić dużego SUV-a z systemem mild hybrid i silnikiem typu Diesel, wybór jest dosyć ograniczony. Wśród najnowszych innowacji z pewnością wyróżnia się Ford Kuga EcoBlue Hybrid o mocy 150 KM. Dwulitrowy silnik wysokoprężny z niewielką elektryczną pomocą ma tę wielką zaletę, że klasyfikowany jest jako samochód hybrydowy. Jak więc wygląda jego spalanie?

Samochód z silnikiem typu Diesel został sprawdzony przez włoskich dziennikarzy. Z testu jasno wynika, że samochód wie jak oszczędzać paliwo. Na standardowej trasie testowej około 300 kilometrów samochód spalił średnio 4,3 l/100 km! 

Niektóre mniejsze SUV-y z silnikiem typu Diesel (ale bez hybrydy) radziły sobie nieco lepiej. Lżejsze i mniej pojemne samochody, takie jak Mercedes GLA 200 d 4Matic, czy Peugeot 3008 BlueHDI 130 mogą pochwalić się odpowiednio wynikami 3,4 l/100 km i 3,7 l/100 km. 

Na równi z Kugą znalazło się BMW X2 xDrive 25d, podczas gdy Citroen C5 Aircross BlueHDI potrzebuje już 4,5 l/100 km. Więcej spali także Alfa Romeo Stelvio z silnikiem 2.2 (4,8 l/100 km), Jeep Compass Limited 1.6 MultiJet (4,85 l/100 km), czy Audi Q3 40 TDI (5 l/100 km). 

Pamiętajmy jednak, że Ford Kuga na tle konkurentów wyróżnia się przede wszystkim rozmiarem. A także większą pojemnością bagażnika i wygodną przestrzenią nawet dla pięciu osób. Biorąc pod uwagę niski poziom emisji CO2 samochód ten jest również ekologiczny. 

Zignorował najprostszy sygnał, że coś jest nie tak. Chwilę potem olej silnikowy wylewał się jak masło [WIDEO]

SUV wygodny w mieście

W wielu europejskich miastach jest to już standardem, natomiast w Polsce tego typu pomysły na razie dopiero raczkują. Nie uciekniemy jednak od tego, że w bliżej lub dalszej przyszłości każde duże miasto będzie miało swoją strefę czystego transportu. Taki pomysł testowany był już w Krakowie i do dziś w pewne miejsca nie można wjechać tradycyjnym Dieslem, czy benzyną. W Fordzie Kuga wystarczy przełączyć się na napęd w pełni elektryczny i nie trzeba martwić się o łamanie przepisów. W wielu europejskich miastach jest to już standardem, natomiast w Polsce tego typu pomysły na razie dopiero raczkują. Nie uciekniemy jednak od tego, że w bliżej lub dalszej przyszłości każde duże miasto będzie miało swoją strefę czystego transportu. Taki pomysł testowany był już w Krakowie i do dziś w pewne miejsca nie można wjechać tradycyjnym Dieslem, czy benzyną. W Fordzie Kuga wystarczy przełączyć się na napęd w pełni elektryczny i nie trzeba martwić się o łamanie przepisów.

Samochód jest bardzo solidnie wykonany, jak wszystkie ostatnie modele Forda. Kierownica znana z innych modeli świetnie leży w rękach. A w SUV-ie znajdziemy wszystko, co powinno się znaleźć w nowoczesnym samochodzie. 

To świetny wybór dla kierowców, którzy nie chcą się ograniczać. Dzięki napędowi hybrydowemu nie dość, że będziemy mieli w przyszłości swobodny dostęp do miasta, nasze spalanie i koszty podróżowania będą niewielkie. Wciąż zachowamy wolność w postaci tradycyjnego wlewu paliwa i swobodnego podróżowania bez ograniczeń. Czego chcieć więcej?

Zignorował najprostszy sygnał, że coś jest nie tak. Chwilę potem olej silnikowy wylewał się jak masło [WIDEO]