Gdy asfalt i lód na trasach wokół Monako zdążyły zapomnieć o tegorocznej wizycie Rajdowych Mistrzostw Świata, do gry wkraczają samochody historyczne. Ich kierowcy wczoraj wyruszyli do księstwa położonego na południu Francji.
Rallye Monte-Carlo Historique to impreza przeznaczona dla samochodów zabytkowych, która jest organizowana rokrocznie od 1988 roku.
Załogi rozpoczęły jednak swoją przygodę już wczoraj od tradycyjnego zlotu gwiaździstego.
Wczoraj zespoły wystartowały z Glasgow (12 samochodów, 2020 kilometrów) oraz Oslo (18 samochodów, 1611 kilometrów).
Start w Oslo zlokalizowany był przy Teatrze Narodowym, a samochody opuściły miasto około godziny 22:00. – Wszystko poszło bardzo dobrze! Jesteśmy wdzięczni, że gmina Oslo pozwala nam na start z samego centrum miasta, w przepięknej scenerii Teatru Narodowego – mówił Borre Skiaker, sekretarz najstarszego automobilklubu KNA.
Dziś na trasę wyruszą kierowcy startujący z Reims (97 samochodów, 807 kilometrów), Bad Homburg (53 samochody, 1028 kilometrów), Barcelony (38 samochodów, 1144 kilometry) i Monte Carlo (96 samochodów, 959 kilometrów).
W sobotę uczestnicy rajdu zameldują się w Valence, po drodze zaliczając próby regularności Le Gua – Saint-Michel-les-Portes oraz Col de Pennes-Pradelle.
Z Bad Homburg wyruszą cztery polskie załogi Historic Team Poland: Jacek Miller/Maciej Orzechowski (Fiat X1/9 1977), Ewa Galińska-Postawka/Anna Postawka (Polski Fiat 125p 1976), Stanisław Postawka/Andrzej Postawka (Zastava 1100 1979) oraz Piotr Cisowski/Natalia Cisowska (Polski Fiat 125p 1976)
Co ciekawe, startujący w tym rajdzie od paru lat Daniel Elena będzie pilotowany przez Jari-Matti Latvalę. Załoga zasiądzie za kierownicą Golfa GTI z 1979 roku.
W rywalizacji weźmie udział także marka Renault, która wystawi cztery egzemplarze modelu 5 Alpine. Słynny francuski kierowca Jean Ragnotti będzie obecny w rajdzie Monte Carlo Historique w roli ambasadora marki.
Tagi: Monte-Carlo Historique, Historic Team Poland, Daniel Elena, Jari-Matti Latvala