Wczorajszy odcinek testowy przed Rajdem Monte Carlo liczący 3,35 kilometra padł łupem Thierry’ego Neuvilla, jednak nie możemy na tej podstawie wysnuć właściwie żadnych wniosków. Próba rozgrywana na suchej nawierzchni nie była bowiem odzwierciedleniem tego, co czeka na zawodników w trakcie całego weekendu.
Na trasie 3,35-kilometrowego odcinka testowego przede wszystkim leżał asfalt z głębokimi cięciami, o innej nawierzchni i przyczepności. To sprawiło, że z minuty na minutę warunki pogarszały się, a każde przejeżdżające auto nanosiło na trasę jeszcze więcej brudu.
Kierowcy ze ścisłej czołówki decydowali się na założenie najnowszej opony typu slick dostarczonej przez Michelin (Pilot Sport S6), a także jej odmiany super soft (Pilot Sport SS6) lub połączenia dwóch tych mieszanek.
Czwartek w Monte Carlo będzie dla wszystkich załóg bardzo pracowity. Dzień rozpocznie się od „VIP experience” w górach położonych nad księstwem, a następnie wszyscy kierowcy i ich piloci będą udzielać wywiadów i brać udział w sesji zdjęciowej przy słynnym Place du Casino.
Również tam będzie miała miejsce ceremonia startu, która rozpocznie się punktualnie o godzinie 17:50.
Dzisiejsze odcinki specjalne rozpoczną się z kolei o 21:43 od przejazdu słynnego Thoard-Sisteron, który w tym roku kierowcy po raz pierwszy w historii pokonają w odwróconym kierunku. Dzień zostanie zwieńczony przyjazdem do Gap, gdzie zlokalizowany jest park serwisowy.
Tagi: WRC, Rajd Monte-Carlo, rajdy, harmonogram, Michelin