Radość w Neckarsulm: załoga Audi Sport customer racing wyprodukowała dwusetny egzemplarz Audi R8 LMS. Od 2009r. marka z czterema pierścieniami angażuje się w międzynarodowy sport wyścigowy GT3 z samochodem dla klientów. Pod tym kątem producent stworzył sieć dystrybucji i serwisu na całym świecie z licznymi usługami i ofertą techniczną.
Ponad 900 metrów wyniosłaby kolejka stworzona z wszystkich 200 dotychczas wyprodukowanych egzemplarzy Audi R8 LMS, gdyby ustawić je jeden za drugim. Firma Audi sprzedała na świecie 136 modeli pierwszej generacji samochodu wyścigowego i 64 modele następcy zaprezentowanego w 2015r.
„Jesteśmy dumni z tej liczby 200 aut”, mówi Stephan Winkelmann, Prezes zarządu quattro GmbH projektującej i produkującej samochód wyścigowy. „Ze względu na fakt, że jest ponad dziesięciu producentów tego typu aut, w tym wiele marek samochodów sportowych Premium, rynek GT3 jest w wielu krajach bardzo trudny. Popyt pokazuje jednak, że zarówno nasz produkt jak i oferowane przez Audi usługi są bliskie klientom i absolutnie konkurencyjne.”
Do dziś obydwie generacje wygrały razem 28 tytułów mistrzowskich na całym świecie. Do tego dochodzą 34 tytuły w swojej klasie, dziewięć łącznych zwycięstw w 24-godzinnych wyścigach oraz cztery sukcesy w 12-godzinnych wyścigach.
Chris Reinke, kierownik Audi Sport customer racing, mówi: „ Od momentu wprowadzenia w ubiegłym roku naszego nowego modelu, wiele zespołów zdecydowało się na Audi R8 LMS. Wciąż otrzymujemy liczne zapytania z wielu części świata odnośnie tego modelu. Nasze zespoły i kierowcy walczą o zwycięstwa i tytuły mistrzowskie na świecie w pierwszym pełnym sezonie wyścigowym tego nowego samochodu”.
200. egzemplarz Audi R8 LMS powstał w lipcu w zakładzie w Neckarsulm i jest przeznaczony dla zespołu „Montaplast by Land-Motorsport”. Zespół Wolfganga Landa prowadzi w ADAC GT Masters po sześciu wyścigach z Christopherem Mies/Connorem De Phillippi (D/USA). Nie tylko zespoły w Niemczech i Europie korzystają z usług i osobistego doradztwa Audi Sport customer racing. Melbourne Performance Centre (MPC) w Australii, Audi Sport customer racing Japonia, Audi Sport customer racing Chiny oraz Audi Sport customer racing Ameryka Północna tworzą światową sieć serwisową i dystrybucyjną.
Podwozie modelu Audi R8 LMS powstaje w zakładzie „Böllinger Höfe” na tych samych liniach produkcyjnych, co seryjny model Audi R8. Pomiędzy obydwoma samochodami sportowymi istnieje z resztą ścisłe pokrewieństwo. Samochód wyścigowy wykorzystuje 50 procent części i podzespołów modelu seryjnego, w tym prawie niezmieniony silnik V10 FSI.