Wszyscy wiemy, jak ważne w sportach motorowych są opony i ich właściwa praca. Wie to także firma DMACK, która przed zbliżającym się Rajdem Finlandii zdecydowała się skorzystać z „jokera” i wprowadzić poprawki do swojego ogumienia.
Chiński producent z siedzibą w Wielkiej Brytanii zmodyfikował opony dla samochodów klasy R5 rywalizujących w cyklu WRC2.
Na Rajd Finlandii dostępne będą dwie nowe mieszanki, z których producent będzie korzystał aż do końca sezonu 2017. Poprawki uwzględniają m. in. zmiany konstrukcyjne, dzięki którym udało się zredukować wagę o ok. 1 kg.
Nowe mieszanki to miękka GS62B i twarda GH44, mające dać zawodnikom korzystającym z opon DMACK przewagę w pozostałych szutrowych rajdach sezonu 2017. Nowa twarda opona składa się ze średniej mieszanki i jest nieco bardziej miękka od poprzedniej „twardej”, która została zaprojektowana z myślą o gorących rajdach takich jak Sardynia.
Twarda GH44 została nominowana przez DMACKa jako pierwszy wybór na Finlandię, a zawodnicy będą mieli także do dyspozycji maksymalnie 16 opon GS62B.
Nowych opon w Rajdzie Finlandii użyje czterech byłych zawodników cyklu Ford Fiesta DMACK Trophy; Tom Cave, Quentin Gilbert, Osian Pryce i Max Vatanen.
System jokerów wprowadzony przez FIA pozwala producentom dostarczającym ogumienie dla Rajdowych Mistrzostw Świata na homologację nowej opony raz na sezon. Nowo wprowadzony wariant musi jednak mieć w swojej ofercie dwie różne mieszanki i taki sam wzór bieżnika.
Tagi: Rajdy, WRC, DMACK, Opony