Dakarowcy wrzucają 2. bieg
Rywalizacja trwa dalej i zawodnicy ruszają z Al Wajh do Neom. To właśnie w Neom według 32-letniego następcy tronu Arabii Saudyjskiej ma powstać miasto przyszłości sterowane przez sztuczną inteligencję, w którym więcej będzie robotów niż ludzi, a transport zapewnią autonomiczne samochody i drony pasażerskie.
Dość krótki, mierzący 401 kilometrów etap powinien cieszyć, jednak zawodnicy muszą być przygotowani na najgorsze, ponieważ odcinki specjalne etapu drugiego to aż 367 km. Wyzwania tego dnia wydają się technicznie przystępne. Zaczyna się jednak zauważać, jak trudna jest nawigacja w tego typu terenie. Czas nauczyć się ufać punktom orientacyjnym, ponieważ przecinające się ścieżki potrafią wprowadzić w błąd. W przypadku motocykli i quadów jest to również pierwsza część etapu „Super Maraton”.
Mapa 2. etapu:
Cała trasa tegorocznego Rajdu Dakar mierzy aż 7856 km, z czego 5097 km to odcinki specjalne. Wszystko to podzielone na 12 etapów rozgrywanych między 5 a 17 stycznia (z jednym dniem przerwy, który przypada na 11 stycznia w Rijadzie).
Miasto
Al Wadżh, z którego rozpocznie się 2. etap to miasto w północno-zachodniej Arabii Saudyjskiej, w prowincji Tabuk. Według spisu ludności na rok 2013 liczyło 50 000 mieszkańców. Miasto odegrało ważną rolę podczas Powstania arabskiego w trakcie I Wojny Światowej. W 1917 roku miasto zostało przejęte przez siły księcia Faisala i wykorzystane jako baza do ataków na koleje Hejaz.
Meta drugiego etapu zlokalizowana została z kolei w Neom. Cały projekt NEOM może zrewolucjonizować sposób, w jaki myślimy o miastach i energii. Może stać się również motorem trendów przyszłości w branży energetycznej i deweloperskiej. Szczegółowe projekty i strategie wciąż pozostają tajemnicą, jednak wielu globalnych inwestorów stara się zaangażować w ten nowatorski projekt.