Buggy Toyoty w Dakarze

Buggy Toyoty w Dakarze

toyota-hilux-1

Podaj dalej

Zespół Toyota Gazoo Racing zbudował nową dakarową wersję modelu Hilux, która pojawi się na starcie przyszłorocznej edycji Rajdu Dakar.  Jednocześnie producent ogłosił podpisanie umowy z Nasserem Al-Attiyahem, który po trzech latach przesiądzie się z Mini na Toyotę.

Nowy Hilux będzie posiadał napęd na tylną oś. Oprócz tego będzie miał zmienione zawieszenie, większe koła oraz wlot powietrza. Rewolucyjną zmianą jest waga nowego produktu Toyoty. Masa tegorocznej wersji wynosi 1915 kilogramów, a Hilux Evo ma ważyć około 1300 kilogramów.

 – Zasadniczo, tak widzimy samochód z napędem na dwa koła, przystosowany do Dakaru. Wykorzystaliśmy wszystkie nasze testy i doświadczenie, jakie zdobyliśmy w ostatnich pięciu latach z czteronapędowym Hiluxem. Stworzymy z niego lżejszy i szybszy model Hilux Evo – powiedział szef zespołu Glyn Hall.

toyota-hilux-2

– Ważną rzeczą było dla nas utrzymanie odpowiedniego ustawienia zawieszenia oraz strony technicznej silnika. Mając to na uwadze, używamy sprawdzonej jednostki V8. Przy projektowaniu zawieszenia wykorzystujemy całą naszą wiedzę – dodał.

Nasser Al-Attiyah dołączy do składu zespołu, który tworzą już Giniel de Villiers i Leeroy Poulter. Dla Katarczyka dołączenie do Toyoty może być szansą na walkę o trzecie zwycięstwo w Dakarze. W tym roku zajął drugie miejsce, ustępując kierowcy Peugeota – Stephane’owi Peterhanselowi.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News