Audi testuje

Audi testuje

12717825_953600264724616_7857114443603907642_n

Podaj dalej

Na dwa i pół miesiąca przed pierwszym wyścigiem nowego sezonu DTM, zakończyła się zimowa przerwa. W tym tygodniu, w hiszpańskim Monteblanco, Mattias Ekström i Jamie Green odbędą ważną sesję testową w Audi RS 5 DTM.

fot. Audi
fot. Audi

Liczba dni testowych w DTM jest bardzo ograniczona i przed rozpoczęciem sezonu na torze w Hockenheim, które zaplanowano na 7 maja, odbędzie się jeszcze tylko jedna sesja jazd testowych. Dlatego te trzy dni w pobliżu Sewilli są wyjątkowo cenne dla zespołu testowego Audi Sport. – Jazdy próbne w Monteblanco dają jedyną przed ich wdrożeniem możliwość sprawdzenia skuteczności pomysłów, które nasi inżynierowie wymyślili zimą – mówi Dieter Gass, kierownik ds. DTM w Audi Sport.

Podczas jazd próbnych w Hockenheim, od 4 do 8 kwietnia, wszystkich ośmiu kierowców Audi będzie miało możliwość wspólnego ze swoimi zespołami przygotowania się do nowego sezonu za sterami samochodów, które później staną na linii startowej wyścigu. Natomiast w Monteblanco pojawią się tylko dwie wersje testowe Audi RS 5 DTM oraz dwóch prowadzących. – Naturalnie wszyscy nasi kierowcy z chęcią stawiliby się na testy w Hiszpanii – mówi Gass. – Jednak by osiągnąć najlepsze mierzalne rezultaty w jazdach próbnych ustaliliśmy, że za kierownicą każdego z pojazdów siądzie tylko jeden kierowca. Wybór padł na dwóch zawodników z najlepszymi w poprzednim sezonie wynikami: Jamiego Greena i Mattiasa Ekströma.

Pod względem technicznym, Audi RS 5 DTM nie zmieniło się w porównaniu do poprzedniego roku – zabrania tego regulamin. Możliwe są jednakże ulepszenia detali i tych dokonano nawet w samochodzie, który w ubiegłym roku zwyciężył w osiemnastu wyścigach serii DTM. – Skoncentrowaliśmy się na identyfikacji i analizie słabości, by dokonać zmian we wszystkich zakresach, w których można wprowadzić poprawki. Chodziło przy tym przede wszystkim o niezawodność i precyzyjne dostosowanie do startów na torach, na których w ubiegłym sezonie nie byliśmy tacy mocni.”

Zadaniem Jamiego Greena i Mattiasa Ekströma jest teraz weryfikacja wyników tego precyzyjnego tuningu na torze wyścigowym. Gdy Ekström na początku grudnia wystąpił jako kierowca referencyjny w teście Young Driver Test serii DTM w Jerez, Green w październiku zasiadł za kierownicą Audi RS 5 DTM po raz pierwszy od swojego zwycięstwa w finale DTM w Hockenheim.

 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News