Arktyczne testy u Mikołaja

Arktyczne testy u Mikołaja

25182090_733348690183788_2683337733742379735_o

Podaj dalej

Za równe dwa tygodnie w mieście świętego Mikołaja rajdem 53. Arctic Lapland Rally wystartuje sezon Rajdowych Mistrzostw Finlandii. Tradycyjnie nie zabraknie tam znanych gości. Na liście zgłoszeń mamy już m.in. Łukasza Pieniążka i Łukasza Habaja!

Fiński klasyk w Arktyce co roku przyciąga na swoje trasy wielu zawodników rządnych śnieżnych wrażeń, emocji, ale też tych wygłodniałych testów przed rozpoczynającym się sezonem. Gwiazdy startujące w międzynarodowych seriach nie są tutaj niczym nowym, a lista zgłoszeń często jest bardziej kolorowa od tych z mistrzostw Europy, czy świata.

Oficjalna lista zgłoszeń nie została jeszcze opublikowana, ale już wiemy, że w dalekiej Finlandii pojawią się m.in. Łukasz Pieniążek z Przemysławem Mazurem, oraz Łukasz Habaj z Danielem Dymurskim. Ci pierwsi potwierdzili dzisiaj, że będą kontynuowali w tym sezonie swoją przygodę z WRC, a ich kampania w mistrzostwach świata rozpocznie się od Rajdu Szwecji. Arctic Lapland będzie zatem kapitalnym przetarciem dla duetu w Skodzie Fabii R5.

Łukasz Habaj i Daniel Dymurski w tym roku będą skupiać się głównie na Rajdowych Mistrzostwach Europy, jednak oni też nie mogli sobie odmówić wejścia w sezon w kraju świętego Mikołaja. Polacy zgłosili się wspólnie z zespołem Rallytechnology, a ich bronią będzie oczywiście Ford Fiesta R5.

Na prowizorycznej liście zgłoszeń znajduje się już ponad 50 załóg. Na trasach zobaczymy m.in. Yazeeda Al-Rajhi, Hirokiego Araia, Takamoto Katsutę, Emila Lindholma, czy Juhę Salo, który w tym rajdzie jest liderem w kilku kategoriach (najwięcej zwycięstw, najwięcej podiów). Baza rajdu zlokalizowana będzie w Rovaniemi – mieście, które szczyci się tym, że mieszka u nich święty Mikołaj. To właśnie do tamtejszego urzędu miasta co roku trafiają tysiące… a może nawet miliony listów od dzieci z całego świata. Czy tym razem Santa Claus sprawi prezent polskim załogom?

Tagi: Habaj, Pieniążek, Rajdy

 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News