Triumf na wyspie!

Triumf na wyspie!

kpecki

Podaj dalej

Jan Kopecký i jego pilot Pavel Dresler (ŠKODA FABIA R5) osiągnęli bezapelacyjne zwycięstwo w WRC 2 podczas Rajdu Sardynii. Od drugiego odcinka rajdu aż do samego końca rywalizacji utrzymywali oni wysokie tempo, a dzięki bezbłędnej jeździe uzyskali 13 najlepszych czasów na 19 odcinkach specjalnych.

Dzięki triumfowi na wyspie Morza Śródziemnego, Kopecký odnotował trzeci sukces w klasie WRC 2 w swojej karierze. Młodzi konkurenci, Ole ChristianVeiby i Stig Rune Skjaermoen, również startujący w ŠKODZIE FABIA R5 w barwach prywatnego teamu Printsport, odnotowali trzy najlepsze czasy i dojechali do mety na drugim miejscu w klasyfikacji WRC 2.

Cztery odcinki specjalne na północ od Alghero, o łącznej długości 42 kilometrów, były w słoneczną niedzielę ciężkim wyzwaniem dla zespołów. „Drogi były naprawdę zniszczone, zwłaszcza na drugiej części ostatniego odcinka. Cel polegał na dojechaniu do mety i osiągnięciu drugiego miejsca w klasyfikacji WRC 2” – podkreślał młody Norweg Ole Christian Veiby. Udało się mu bronić pozycji do samego końca, dzięki czemu wskoczył on na szóstą pozycję w klasyfikacji generalnej Rajdowych Mistrzostw Świata (kategoria WRC 2). Przed nim znajduje się Jan Kopecký.

Obecny rajdowy mistrz Czech stoczył niezwykle równą walkę o zwycięstwo w klasie R2 z kierowcą Forda, Erikiem Camilli (który nie walczył o punkty w tych mistrzostwach). Pod koniec drugiego etapu Kopecký był tylko 0,9 sekundy przed Camillim. Ostatniego dnia kierowca ŠKODY postanowił skupić się na zwycięstwie w klasie WRC 2.

„Jan i Pavel byli bardzo szybcy, sprytni i inteligentni. Gratuluje również załodze Ole Christian Veiby/ Stig Rune Skjaermoen osiągnięcia drugiego miejsca oraz doskonałej rywalizacji. Podczas gdy nasza konkurencja w klasie WRC 2 borykała się z usterkami, my mogliśmy cieszyć się z bezproblemowych zmagań naszych załóg i samochodów ŠKODA FABIA R5” – skomentował szef działu ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek.

 

WRC 2 Event Highlights

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News