M-Sport zbiera owoce?

M-Sport zbiera owoce?

C-mj5qrXsAAa2kY

Podaj dalej

Za nami 5 rund Rajdowych Mistrzostw Świata sezonu 2017. Najlepiej do tej pory spisuje się M-Sport. Może wydawać się, że brytyjska ekipa zbiera teraz owoce odważnego ruchu sprzed sezonu, kiedy to zdecydowano się na postawienie wszystkiego na zatrudnienie Sebastiena Ogiera.

85. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2017

Sezon rozpoczął się najlepiej, jak tylko mógł. Sebastien Ogier pokazał niesamowitą moc i zapisał na swoje konto zwycięstwo w całym rajdzie. Francuz nie był jednak bezbłędny. Okazało się, że był to jeden z tych rajdów, gdzie nie wygrywa ten kto jedzie najszybciej, a ten kto popełnia najmniej błędów. Nastroje w ekipie były jeszcze lepsze, kiedy na 3. pozycji do mety dojechał Ott Tanak. Jeśli chodzi o Elfyna Evansa, to jego występ do tej pory jest jedną wielką niewiadomą. Pierwszego dnia Walijczyk notował słabe czasy w drugiej części stawki samochodów WRC. O dziwo już następnego dnia – w sobotę Evans był topowym zawodnikiem w stawce i począwszy od OS9 Lardier et Valenca – Oze 1 aż do końca rajdu nie zajął gorszego miejsca niż 5., w tym 3 odcinki zapisał na swoje konto. Ostatecznie wysiłki zakończyły się 6. pozycją.

65. Rally Sweden 2017

Szwecja utwierdziła tylko w przekonaniu, że M-Sport doskonale odrobił lekcję przed rozpoczęciem sezonu i świetnie przygotował swoją Fiestę WRC ’17. Pomimo tego, że tym razem nie było zwycięstwa, to Ott Tanak po fantastycznej walce zajął 2. miejsce, zaś Sebastien Ogier ukończył rajd na 3. pozycji. Kolejny rajd, kolejny raz 2 samochody na podium, czego chcieć więcej? Po raz kolejny 6. lokatą musiał zadowolić się Elfyn Evans. Walijczyk musiał zmagać się przez długi czas z problemami z samochodem, co często prowadziło do błędów własnych. Najważniejsza była jednak meta i zebrane punkty.

14. Rally Guanajuato Mexico 2017

Najtrudniejszy sprawdzian początku sezonu. Niezwykłe wysokości miały spory wpływ na zachowanie samochodów i sprawność kierowców za kółkiem. Nie przeszkodziło to Sebastienowi Ogierowi w zajęciu 2. miejsca w całym rajdzie ze stratą zaledwie 13,8 s. do Krisa Meeka. Estończyk Ott Tanak musiał zadowolić się tym razem 4. pozycją. Niestety, tuż przed rozpoczęciem rajdu w samochodzie Elfyna Evansa mechanicy musieli wymienić silnik. Spowodowało to nałożenie kary 5 minut na Walijczyka i pozbawienie go szans na zwycięstwo. Ostatecznie Evans zajął na mecie rajdu 9. miejsce.

60. Che Guevara Energy Drink Tour de Corse 2017

Pierwsza w pełni asfaltowa runda sezonu oznaczała pierwsze poważniejsze problemy dla M-Sportu. Ott Tanak popełnił błąd już na OS3 Pietrosella – Albitreccia 2. Estończyk wypadł z drogi i utknął w rowie. Oznaczało to koniec marzeń o dobrym wyniku i zakończyło się ostatecznie na 11. miejscu. Począwszy od OS2 Plage du Liamone – Sarrola Carcopino 1 problemy z hydrauliką nękały Elfyna Evansa, który nie mógł ugrać nic więcej niż 21. miejsce. Najlepiej poradził sobie znów Sebastien Ogier, który był 2. Również u Francuza pojawiły się problemy z samochodem, jednak ustąpiły one przed Power Stage i mistrz świata awansował na 2. pozycję.

37. YPF Rally Argentina 2017

Kolejny rajd – kolejne podium dla M-Sportu. Tym razem znów podwójne. Co ciekawe, w pierwszej czwórce, aż trzy samochody to Fiesty nowej generacji. 2. miejsce zajął Elfyn Evans, 3. był Ott Tanak, zaś 4. Sebastien Ogier. Można śmiało powiedzieć, że najlepszym z nich był Evans. Walijczyk przewodził stawce przez większość rajdu, jednak ostatecznie przez drobny błąd na ostatnim odcinku specjalnym El Condor przegrał rajd o 0,7 s.

Po 5 rajdach M-Sport jest na prowadzeniu w klasyfikacji producentów i wyprzedza drugi Hyundai Motorsport o 22 punkty. Również w klasyfikacji kierowców brytyjska ekipa ma swojego lidera. Na pierwszym miejscu znajduje się tam Sebastien Ogier. Francuz ma na ten moment przewagę 16 oczek nad drugim Latvalą. 4. w klasyfikacji jest Ott tanak, zaś 6. miejsce zajmuje Elfyn Evans.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News