Kto czym w 2017?

Kto czym w 2017?

p-20160123-00007_news_resize

Podaj dalej

Po odejściu z mistrzostw świata ekipy Volkswagena, na rynku transferowym przez ponad miesiąc trwały niekończące się spekulacje kto czym będzie startował w sezonie 2017 i przede wszystkim, gdzie nowe miejsca zatrudnienia znajdą Ogier, Latvala i Mikkelsen. Dziś niemal wszystkie elementy tej układanki są już jasne i klarowne.

p-20160124-00197_news_resize

Sezon 2017 zapowiada się wręcz wyśmienicie. Na oesach Rajdowych Mistrzostw Świata pojawią się zupełnie nowe, jeszcze mocniejsze auta WRC posiadające wręcz kosmiczną aerodynamikę. O ile w ubiegłych latach w ciemno można było stawiać, że tytuł zgarnie zespół Volkswagena, tak teraz jest to wielką niewiadomą. Każdy bowiem rozpoczynał budowę nowych samochodów od białej kartki papieru. Już niebawem okaże się, kto tę lekcję odrobił najlepiej.

Citroen

Kierowcy: Kris Meeke, Stéphane Lefebvre, Craig Breen

Samochód: Citroen C3 WRC

Francuska marka to prawdziwy dominator w Rajdowych Mistrzostwach Świata mający na swoim koncie 8 mistrzowskich tytułów w kategorii producentów, a za kierownicą Xsary, C4 i wreszcie DS-a Sebastien Loeb 9 razy z rzędu był najlepszym kierowcą rajdowym globu. W sezonie 2016 Citroen postanowił wycofać się z cyklu WRC by w pełni skupić się na budowie nowego samochodu opartego o model C3. W tej chwili wydaje się to być najlepiej dopracowana konstrukcja w stawce, a Kris Meeke po zwycięstwach w tegorocznych rajdach Portugalii i Finlandii potwierdził, że mimo swojego wieku, jest materiałem na przyszłego mistrza świata. Jeżeli Citroen skończy sezon na tarczy, kibice francuskiej marki z pewnością zlinczują jej włodarzy, że nie przygarnęła pod swoje skrzydła Sébastiena Ogiera.

Hyundai

Kierowcy: Thierry Neuville, Hayden Paddon, Dani Sordo

Samochód: Hyundai i20 Coupe WRC

20161201_122804_resized_resize

Hyundai już kilka miesięcy temu ogłosił swój skład kierowców na przyszły rok i pojawienie się na rynku transferowym Ogiera, Latvali i Mikkelsena nie zrobiło większego wrażenia na szefie zespołu Michelu Nandanie. 1 grudnia podczas prezentacji teamu na Torze Monza zobaczyliśmy bowiem Neuville’a, Paddona i Sordo. W tej chwili wydaje się, że to najbardziej stabilny skład w całej stawce i to właśnie Hyundai jest głównym pretendentem do mistrzowskiego tytułu w 2017 roku w kategorii producentów.

M-Sport

Kierowcy: Sébastien Ogier, Ott Tänak

Samochód: Ford Fiesta WRC

ef2dd825-dd19-48a6-aac3-92ae2dbdcb20_resize

Poniedziałkowy wieczór 12 grudnia z pewnością zapisze się grubymi zgłoskami na kartach historii brytyjskiego tunera. Wtedy właśnie Malcolm Wilson po tygodniach spekulacji ogłosił światu, że udało mu się namówić do współpracy Sébastiena Ogiera. 11 lat temu Brytyjczykowi nie udała się ta próba w przypadku Sébastiena Loeba. Teraz M-Sport ma wszystkie atuty, by wreszcie przywieźć do Dovenby tytuł w kategorii kierowców. Partnerem zespołowym Ogiera będzie piekielnie szybki Ott Tänak. Obaj mogą w przyszłym roku stworzyć mieszankę wybuchową.

Toyota

Kierowcy: Jari-Matti Latvala, Juho Hänninen, Esapekka Lappi

Samochód: Toyota Yaris WRC

toyotagazooracingwrclaunch156_resize

To największa niewiadoma przyszłego sezonu. Dość niespodziewanie budowę Yarisa WRC i stworzenie całego teamu ekipa Toyoty powierzyła 4-krotnemu mistrzowi świata, Tommiemu Mäkinenowi. Przez dłuższy czas wiadomości płynące z Finlandii nie napawały optymizmem, ale teraz wygląda to już znacznie lepiej. Mäkinen skorzystał z okazji w zaangażował do zespołu Jarieg-Matti Latvalę, który obecnie jest kierowcą numer jeden. Co ciekawe to jedyna ekipa mająca w swoim składzie kierowców pochodzących z tego samego kraju. Po prezentacji, która odbyła się we wtorek 13 grudnia w Helsinkach Latvala zabrał się do ciężkiej pracy i testuje Yarisa WRC na wszelki możliwy sposób.

Choć do rozpoczęcia Rajdu Monte Carlo inaugurującego sezon 2017 pozostał już miesiąc nadal nie są znane losy Andreasa Mikkelsena, który podobno wystawi w Monte Skodę Fabię R5. To samo dotyczy jego krajana, Madsa Ostberga, który jednak zarzeka się, że będzie startował nowym samochodem WRC (prawdopodobnie pod skrzydłami własnego teamu Adapta).

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News