Fiat we współpracy z Mazdą postanowił wskrzesić kultowy model 124 Spider. Podstawą do stworzenia włoskiego kabrioleta został najlepiej sprzedający się roadster w historii – Mazda MX-5, która zdobyła tytuł samochodu roku 2016.
Fiat 124 Spider był produkowany w latach 1966 – 1985 i został zaprojektowany przez samego Sergio Pininfarinę. Czy nowa konstrukcja zdoła dorównać legendzie i udźwignąć na swoich sportowych barkach dziedzictwo z poprzedniego wieku?
Na papierze Spider powinien okazać się wielkim sukcesem: napęd na tylną oś, idealny rozkład masy oraz 1,4-litrowy silnik z turbodoładowaniem, generujący 140 koni mechanicznych i moment obrotowy w postaci 240 Nm. To wystarcza, aby rozpędzić małego kabrioleta do 100 km/h w 7,5 sekundy, jednak nie to jest w tym aucie najważniejsze.
Kluczowe w czerpaniu frajdy z jazdy małym Fiatem mają być walory trakcyjne – zawieszenie wielowahaczowe z tyłu, podwójne wahacze z przodu oraz czuły układ kierowniczy, dający nam możliwość precyzyjnego balansowania samochodem nawet na granicy przyczepności opon.