HRPP - Przez okulary koordynatora

HRPP - Przez okulary koordynatora

rynek

Podaj dalej


rynek

Po trzech rundach HRPP

Za nami chyba najtrudniejsza runda w roku : Rajd Rzeszowiak. Przy objeździe trasy przechodziły mnie ciarki na widok perfekcyjnych asfaltów jakimi wiodła trasa rajdu. Przyczepne , równe jak nowa płyta lotniska, ale za to niewiele szersze niż rozstaw kół samochodu i piekielnie kręte. Na dodatek na tych trasach nie ma możliwości wyboru toru jazdy. Jest tylko jeden właściwy tor jazdy a jak źle ocenisz i wybierzesz inny to zwiedzanie krajobrazów murowane. Co gorsza wzdłuż znacznej części trasy OS-ów , zaraz za krawędzią asfaltu są głębokie rowy o stromych krawędziach i przepusty.
Jeden najmniejszy błąd i koniec rajdu.

OKULARY FOTO

Nie ukrywam, że czekając na nasze załogi i słuchając komunikatów między CKR-em, a poszczególnymi PKC-ami, punktami SOS oraz metą docinków adrenalinę pompowało mi bardziej niż gdybym jechał w rajdzie a ilość siwych włosów przyrastała w układzie logarytmicznym … Przejazd każdej naszej załogi przyprawiał mnie o stres , który jest mi obcy gdy jadę jako zawodnik i kierowca. Odetchnąłem dopiero, gdy na macie ostatniego odcinka zamalowała się ostatnia nasza załoga. Są! Dojechali! Uff !!!

Tymczasem w serwisach panował stoicki spokój o czym świadczą zrelaksowane postawy kolegów z Art Rally Team. Nota bene to laureaci pucharu Fair Play, za okazywaną w potrzebie wszystkim zawodnikom HRPP pomoc serwisową. To dzięki nim wiele naszych załóg ukończyło 1,2 i 3 rundę …

serwis

Jak na tak technicznie trudny rajd nasze załogi spisały się perfekcyjnie. Kilka „bąków” i jedna opona rozerwana na złapanym lekko rowie, jeden urwany wentyl to naprawdę dowód , że załogi HRPP potrafią jeździć trudne techniczne rajdy , na prowokująco równych ale bardzo ciasnych asfaltach , masie zakrętów nadchodzących seriami, niezliczonych „szczytów” , z których żaden nie dał się pokonać na wprost, bo każdym z nich czaił się Lewy albo Prawy 90 …

lancia1

Nota bene trasy, po których jechaliśmy są jednoznacznie najlepsze jakie kiedykolwiek widziałem. Trudne , techniczne , ale dające niesamowita wręcz rajdową frajdę.

Do tego mimo wcześniejszych prognoz zapowiadających deszcz, silny wiatr o burze pogoda była idealna: słoneczna i sucha. (Chyba Ktoś tam na Górze nas lubi.)

2 Rajd Rzeszowiak uznany został przez nasze załogi jako wyjątkowo udany i zostałem przez nie zobowiązany do wpisania 3 Rajdu Rzeszowiak do kalendarza HRPP w przyszłym sezonie jako kluczowej rundy HRPP w 2017 roku. Organizacja rajdu, jego lokalizacja w Boguchwale , współpraca z sędziami i organizatorami były podkreślane przez zawodników jako przesłanki uznania Rzeszowiaka jako flagowy rajd HRPP na 2017.

HRPP xx

Rajd zakończony był Honorowa Metą na rynku w pięknym Rzeszowie , gdzie otoczeni opieką przedstawicieli miasta, o tłumem kibiców nasze załogi mogły już bez stresu i z pucharami w rekach mogli spotkać się mieszkańcami miasta i regionu, pokazać swe wspaniałe auta i chwilkę odpocząć.

Wielkie gratulacje dla organizatorów za zapewnienie wspaniałej atmosfery rajdu i wyjątkowej ceremonii jego zakończenia.

Bardzo mnie też cieszy ,że wreszcie ma starcie stanęła cała gama naszych Fiatów i Polonezów. Teraz brakuje nam tylko Warszawy i Syreny …

Tak to widać przez okulary koordynatora HRPP.

Mirosław Miernik

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News