Mercedes-Benz przedstawił Hyperscreen, szokujący 56-calowy ekran sterujący. Zintegruje go ze swoim z pierwszym elektrycznym sedanem.
Daimler, niemiecki producent samochodów, który produkuje tę luksusową markę motoryzacyjną, zapowiedział, że MBUX Hyperscreen zadebiutuje na pokładzie modelu EQS wiosną tego roku.
EQS z unikalnym MBUX Hyperscreen
EQS jest zapowiadany jako najlepszy luksusowy samochód elektryczny, który będzie konkurował bezpośrednio z Tesla Model S i Porsche Taycan. Zaprezentowany w mediach ekran to przykład ewolucji wojen infotainment w przemyśle motoryzacyjnym.
Tesla zapoczątkowała ten wyścig, używając dużego, pionowo ustawionego ekranu dotykowego, zamiast większości elementów sterujących umieszczonych zwykle na konsoli środkowej. Dziś ma silną konkurencję, bo Hyperscreen idzie o krok dalej, integrując nawet analogowe otwory wentylacyjne w przerwy w cyfrowym interfejsie.
KIEROWCO! TO NAJLEPSZY MOMENT NA ZAKUP OPON! SPRAWDŹ PROMOCJE
Mercedes-Benz połączył świat cyfrowy i fizyczny
Elektryczny model EQS jest niczym duże kino samochodowe. Asystent kierowcy i pasażera z przodu, nieustannie się uczy dzięki sztucznej inteligencji.
„MBUX Hyperscreen jest zarówno mózgiem, jak i układem nerwowym samochodu” – mówi Sajjad Khan, członek zarządu Mercedes-Benz AG i dyrektor ds. Technicznych. „MBUX Hyperscreen nieustannie lepiej poznaje klienta i zapewnia dostosowaną do jego potrzeb, spersonalizowaną ofertę informacyjno-rozrywkową i operacyjną, zanim użytkownik będzie musiał kliknąć lub przewinąć w dowolnym miejscu”.
Osoby, które zajmą przednie siedzenie pasażera, mogą nauczyć system dostarczania spersonalizowanej rozrywki na części ekranu znajdującej się przed nimi (jeśli jest to dozwolone przez prawo).
Jeśli siedzenie pasażera nie jest zajęte, ekran staje się cyfrową częścią dekoracyjną. W tym przypadku wyświetlane są animowane gwiazdy, czyli wzór logo Mercedesa.
Nie tylko piękny ale i funkcjonalny
Dzięki MBUX Hyperscreen daje imponujące 141-centymetrowe zakrzywionego pasmo ekranu. Środki bezpieczeństwa zakładają z góry określone punkty zerwania wzdłuż bocznych otworów wylotowych, a także pięć uchwytów, które mogą ugiąć się w ukierunkowany sposób w przypadku zderzenia, dzięki swojej strukturze plastra miodu.
Dwie powłoki ograniczają odblaski i ułatwiają czyszczenie. Samo szkło, producent wykonał ze szczególnie odpornego na zarysowania krzemianu glinu. Jasność wyświetlacza jest dostosowana do warunków otoczenia.
Ponad 20 funkcji, od aktywnego programu masażu, przez przypomnienie o urodzinach
MBUX Hyperscreen z pewnością przyciągnie uwagę swoim śmiałym wyglądem, który prawie całkowicie oddaje wnętrze auta cyfrowym elementom sterującym. Czeka go jednak fala krytyki ze strony organów dbających o bezpieczeństwo na pokładzie samochodów.
Wszyscy wiemy, że producenci samochodów powinni dbać najbardziej o to, by kierowca patrzył na drogę. Z tym już jest trudno i bez hiper wyświetlaczy.
Mercedes-Benz powiedział, że zaprojektował system tak, aby ludzie patrzyli na drogę i trzymali ręce na kierownicy. Sztuczna inteligencja, umożliwia wydawanie poleceń głosowych i sterowanie predykcyjne bez użycia rąk.